متهم به قتل: ناخواسته در خواب به پهلوی مادرم لگد زدم

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۰۰
    کد خبر :1033411
متهم به قتل

پسر جوانی که به اتهام قتل مادرش به قصاص محکوم شده بود در حالی برای دومین بار محاکمه می‌شود که قضات دیوان عالی کشور حکم صادره را به علت مشخص نبودن علت اصلی مرگ نقض کرده‌اند.

یکسال قبل مرگ مشکوک زن میانسالی به نام مریم در خانه‌اش به مأموران انتظامی گزارش شد. پس از آن مأموران به محل حادثه که خانه‌ای در شرق تهران بود رفتند و پس از بررسی‌های اولیه جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

در ادامه رسیدگی به این پرونده پزشکی قانونی در گزارشی علت تامه مرگ را ضربه به سر اعلام کرد. پس از آن دو دختر مقتول با حضور در اداره پلیس با این ادعا که برادر کوچک شان در مرگ مادرشان نقش داشته شکایتی را ثبت کردند.

به این ترتیب پسر 25 ساله بازداشت شد. او در ابتدا قصد داشت خودش را بی‌گناه نشان دهد اما وقتی با گزارش پزشکی قانونی مواجه شد، گفت: من در خواب عمیقی بودم که با لگد ضربه‌ای به سر مادرم زدم اما غیرعمدی بود.

با تکمیل تحقیقات برای متهم کیفرخواست صادر و پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در ابتدای جلسه دو دختر مقتول برای برادرشان درخواست قصاص کردند.

خواهر بزرگتر در حالی که بشدت ناراحت بود به قضات گفت: از وقتی به خاطر دارم برادرم همیشه مادرم را اذیت می‌کرد و چندباری هم او را کتک زده بود حالا هم مطمئن هستیم که او مادرمان را به عمد کشته است. ما به هیچ وجه حاضر به مصالحه نیستیم و تنها درخواست مان قصاص او است.

سپس متهم به جایگاه رفت و گفت: من اتهام قتل عمد را قبول ندارم. روز حادثه در کنار مادرم خوابیده بودم و ناخواسته پایم به پهلوی مادرم خورد و او به یکباره پرت شد و سرش به لبه بخاری اصابت کرد و بیهوش شد. با اینکه خیلی ترسیده بودم با اورژانس تماس گرفتم و دقایقی بعد هم نیروهای اورژانس عنوان کردند که مادرم فوت کرده است.

قاضی از متهم پرسید: چطور در زمان بازجویی داستان را جور دیگری تعریف کرده بودی و گفتی در خواب عمیق بودم و با لگد به سر مادرم زدم.

متهم جواب داد: آن موقع ترسیده بودم و نمی‌دانستم چه می‌گویم اما حالا واقعیت را گفتم. من مادرم را دوست داشتم و هیچ وقت نمی‌خواستم باعث مرگ او شوم. باور کنید عمدی در کارم نبود و این اتفاق یک حادثه بود.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

پس از صدور حکم، وی به رأی صادره اعتراض کرد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت. قضات دیوان نیز پس از بررسی پرونده اعلام کردند، «کشنده بودن ضربه‌ای که به قربانی وارد شده بار دیگر مورد بررسی قرار گیرد»، بنابراین حکم را نقض کردند و پرونده برای تحقیقات تکمیلی و رسیدگی مجدد به دادگاه کیفری یک استان تهران برگردانده شد.

قضات کیفری هم برای روشن شدن موضوع پرونده را به پزشکی قانونی ارجاع دادند تا کارشناسان این سازمان به طور دقیق اعلام کنند ضربه وارد شده به پهلوی قربانی موجب مرگ وی شده یا برخورد سرش با بخاری علت مرگ بوده است.

پس از اعلام گزارش پزشکی قانونی متهم بار دیگر در شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران محاکمه خواهد شد.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید