متقاضی داوطلب پرستاری نداریم

    کد خبر :163341

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران با اعلام اینکه ۱۸ بیمارستان درمانی و آموزشی تحت پوشش این دانشگاه هستند، گفت: بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از خدمات این دانشگاه استفاده می کنند.
دکتر مسعود ناصری‌پور صبح شنبه در اولین نشست خبری به تشریح برنامه‌ها و اقدامات دانشگاه علوم پزشکی ایران پرداخت و اظهار داشت: جهت‌گیری این دانشگاه در چهار سال آتی، حرکت به سوی دانشگاه‌های هزاره سوم خواهد بود که می‌خواهیم با کارآفرینی و خلق ثروت دانش‌بنیان و همچنین تربیت نیروهای متخصص، بتوانیم خدمات درمانی مناسب‌تری را به مردم ارائه دهیم.

وی با اعلام اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران بیش از ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت شهری و روستایی استان تهران را تحت پوشش دارد، ادامه داد: چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در شهرها و مابقی در روستاهای شهرستان‌های استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارند.

ناصری‌پور با بیان اینکه این دانشگاه دارای ۷ بیمارستان درمانی و ۱۱ بیمارستان آموزشی است، افزود: بیش از ۹۰۰ عضو هیأت علمی در این دانشگاه حضور دارند که ۶۲۲ نفر از آنان تمام وقت جغرافیایی هستند.

وی با اعلام اینکه تاکنون بیش از ۴۹ تفاهمنامه همکاری‌های بین‌المللی فی‌مابین دانشگاه علوم پزشکی ایران و سایر مراکز خارجی منعقد شده است، اظهار داشت: این دانشگاه توانسته مجوز تأسیس مرکز تخصصی آپا (آگاهی‌رسانی، پشتیبانی و امداد) برای جلوگیری از حوادث سایبری در حوزه پزشکی را دریافت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد: بر اساس پروژه جنوب ـ جنوب، دانشجویان رشته مامایی از کشور افغانستان در این دانشگاه آموزش می‌بینند.

ناصری‌پور با اعلام اینکه ۴۶ مرکز تحقیقاتی دولتی و ۶ مرکز تحقیقاتی غیردولتی تحت پوشش این دانشگاه قرار دارند، افزود: در سال ۲۰۱۶ بیش از ۱۶۰۰ مقاله پژوهشی توسط اساتید این دانشگاه منتشر شده است.

وی در ادامه به خدمات درمانی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم بیش از ۲۰۰ تخت مراقبت‌های ویژه به تخت‌های قبلی بیمارستان‌های این دانشگاه افزوده شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از تدوین بسته مقیمی که دسترسی بیماران به پزشکان متخصص را فراهم می‌کند، در این دانشگاه خبر داد و افزود: در دولت قبل ۱۱ کلینیک ویژه راه‌اندازی شد و در حال حاضر نیز ۱۱ کلینیک ویژه دیگر در حال ساخت بوده و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی همچنین از راه‌اندازی مراکز شیمی‌درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال ساخت داریم.

به گفته ناصری‌پور، بیش از ۱۸۰۰ نیروی انسانی متخصص پزشک، پیراپزشک، پرستار و … کار خدمات‌رسانی به جمعیت تحت پوشش این دانشگاه را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه «سیب» در معاونت بهداشتی این دانشگاه افزود: تاکنون ۳۴ میلیون خدمت توسط این سامانه به جمعیت تحت پوشش ارائه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران از ایجاد مجموعه «مدد» در راستای ارائه خدمات بهتر به بیماران خبر داد و تصریح کرد: در قالب مجموعه «مدد» بیش از ۱۸ داروخانه تحت پوشش این دانشگاه، مسئولیت تأمین داروها و تأمین تجهیزات پزشکی بیماران در بیمارستان‌ها را بر عهده دارند.

ناصری‌پور در ادامه به وضعیت نیروی پرستاری در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه اشاره کرد و گفت: آنچه مسلم است، نداشتن مجوز جذب، یکی از مشکلات ما در تأمین نیروی پرستار است که البته بیشتر مربوط به مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه این دانشگاه است.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر ما مشکلی برای جذب پرستار در مراکز درمانی شهرستان‌های تابعه را نداریم، تأکید کرد: متأسفانه در حال حاضر متقاضی داوطلب پرستاری وجود ندارد که بخواهیم آنها را در بیمارستان‌ها بکارگیری کنیم.

به گزارش مهر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران در ارتباط با اینکه گفته می‌شود در ماه‌های اخیر به دلیل کمبود نقدینگی بیمارستان‌ها که باعث شده شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی با این مراکز همکاری نکنند، افزود: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از ارجاع بیماران به خارج از بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه برای تأمین دارو و تجهیزات پزشکی نداشته‌ایم که این مهم به همت معاونت غذا و داروی این دانشگاه و راه‌اندازی مجموعه مدد فراهم شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید