مبنای توافق ایران و عربستان اصل عدم دخالت در امور کشورها است

    کد خبر :1023067
توافق ایران و عربستان عدم دخالت در امور کشورها

وزیر خارجه عربستان در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان سعودی و ایران گفت که توافق با تهران بر احترام به اصل عدم دخالت در امور کشورها مبتنی است.

فیصل بن‌فرحان وزیر خارجه عربستان در جریان سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص توافق ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان سعودی و ایران گفت که توافق با تهران بر احترام به اصل عدم دخالت در امور کشورها مبتنی است.

وی همچنین گفت که کشورش خواهان توقف رقابت‌ها برای دست‌یابی به تسلیحات هسته‌ای است.

وزیر خارجه عربستان گفت که ریاض بر اهمیت تلاش‌ها در راستای اهداف منع گسترش تسلیحات هسته‌ای که با درک ضرورت اجرای تعهدات جامعه بین‌المللی در چارچوب معاهدات و ساختارهای قانونی موجود آغاز می‌شود، بر هدف دست‌یابی به جهانی عاری از سلاح هسته‌ای و از جمله آن در منطقه خاورمیانه تاکید می‌کند.

بن فرحان در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که عربستان سعودی مجددا بر اهمیت حفظ و صیانت از امنیت و صلح بین‌المللی تأکید کرده و برای حل مناقشات منطقه‌ای و بین‌المللی بر اساس اصول و قواعد بین‌المللی تلاش می‌کند.

به گزارش ایلنا، وزیر خارجه عربستان همچنین گفت بهبود امنیت و ثبات در هر منطقه‌ای جز با همکاری و رایزنی بین کشورها و تلاش به سوی تحقق توسعه و پیشرفت و پرهیز از رقابت‌ها برای دست‌یابی به تسلیحات کشتار جمعی، میسر نمی‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید