مایکروسافت از ماه بعد توسعه ویندوز 12 را آغاز می کند

    کد خبر :890200

بر اساس ادعای رسانه‌ آلمانی به نظر می‌آید مایکروسافت قصد دارد توسعه نسخه بعدی سیستم عامل خود، یعنی ویندوز 12 را از ماه آینده میلادی آغاز کند.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_تنها چند ماه پس از انتشار ویندوز 11 یک رسانه آلمانی مدعی شده که مایکروسافت به دنبال توسعه نسخه بعدی سیستم‌عامل خود بوده و در همین رابطه برنامه‌ریزی برای توسعه ویندوز 12 را آغاز کرده و احتمالاً از ماه آینده میلادی ساخت این سیستم عامل را آغاز کند.

بر اساس ادعای این خبرگزاری آلمانی مایکروسافت قرار است از ماه مارس (اسفند) توسعه ویندوز 12 را شروع کند. علاوه بر این منبع خبری دیگری هم با انتشار یک توییت مدعی شده بود که توسعه ویندوز 12 شروع شده و برای نصب آن به دو تراشه TMP نیاز است. البته این منبع در ادامه به شوخی بودن استفاده از دو تراشه TMP اذعان کرده بود البته شاید منظور از دو تراشه TMP در واقع می تواند به استفاده از دو روش امنیتی مختلف اشاره داشته باشد.

اگرچه در حال حاضر به جز همان گزارش آلمانی منبع دیگری نگفته که مایکروسافت به‌زودی توسعه ویندوز 12 را آغاز می‌کند، اما به راحتی می توان تصور کرد که در نهایت بعد از ویندوز 11 نسخه دیگری از ویندوز وجود خواهد داشت و مایکروسافت از سال 1985 مشغول توسعه ویندوز بوده‌ و چیز عجیبی نیست که پایه‌های ساخت نسخه بعدی را از همین حالا بنا گذاشته و می‌تواند روند توسعه چند ساله آن را از همین الان آغاز کند.

به نظر می رسد ویندوز 11 نتوانسته آنچنان که باید نظر موافق کاربران را جذب کند. با این حال سیستم عامل ویندوز دارای یک چرخه نسخه خوب، نسخه بد است و به همین دلیل و احتمالاً فشار سازندگان سخت‌افزار و سیستم‌ها ممکن است مایکروسافت را از توسعه نسخه بعدی ویندوز منصرف کند.

با این وجود، تا زمانی که رسما چیزی از سوی مایکروسافت اعلام نشود، نمی‌توانیم به این گزارش‌ها اعتماد کنیم. مایکروسافت فعلا به رفع مشکلات ویندوز 11 مشغول شده و احتمالا در فصل تابستان پیش رو آپدیت بزرگی را تحت عنوان Sun Valley 2 برای این سیستم عامل منتشر خواهد کرد.

اولین آپدیت بزرگ ویندوز 11 هفته گذشته با پشتیبانی از قابلیت اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی و بازطراحی چند نرم‌افزار از جمله NotePad و Media Player منتشر شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید