ماهواره ناسا برای نقشه برداری از زمین با رادار همراه می‌شود

    کد خبر :972254

دانشمندان به‌زودی ابزاری در فضا برای مطالعه تغییرات محیطی با وضوح بسیار بالا خواهند داشت و برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن زمان زیادی منتظر نخواهید بود. آزمایشگاه رانش جت ناسا روز گذشته یک جلسه پرسش و پاسخ برگزار کرده تا درباره NISAR ، یک ماهواره نقشه‌برداری زمین که با همکاری سازمان تحقیقات فضایی هند ساخته شد، به بحث می‌پردازد.

بازتاب-تا اوایل سال 2024 از هند راه‌اندازی نمی‌شود و برای سه سال برنامه‌ریزی شده است، اما شامل فناوری پیشرفتی شده که می‌تواند به درک زمین و مقابله با بلایای طبیعی کمک کند.

NISAR اولین ماهواره تصویربرداری راداری است که از فرکانس‌های دوگانه استفاده می‌کند. این به آن اجازه خواهد داد به طور سیستماتیک پوسته زمین را در سطح استثنایی از جزئیات نقشه‌برداری کرده که می‌تواند تغییرات زیر 1 سانتی‌متر را تشخیص دهد. این امر به NISAR اجازه خواهد داد تا حتی جزئیات ظریف زمین لرزه‌ها، سونامی‌ها و سایر بلایا را مشاهده کند. همچنین به نظارت بر فرآیندهای بلندمدت، از جمله تکامل پوسته، اختلالات اکوسیستم و فروپاشی صفحات یخی کمک خواهد کرد.

ناسا

دسترسی به داده‌ها نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. NISAR هر 12 روز یک بار پوشش جهانی ارائه می‌دهد و تصاویر مبتنی بر زمان را کاربردی‌تر می‌سازد. تیم مأموریت امیدوار است که داده‌ها را در عرض یک تا دو روز به آسانی در دسترس عموم قرار دهد، اما در مواقع اضطراری می‌تواند آن داده‌ها را ظرف چند ساعت تحویل دهد. هر کسی که مایل به تجزیه اطلاعات باشد می‌تواند از آن استفاده کند.

انتظار می‌رود NISAR با قیمت 1.5 میلیارد دلاری گران‌ترین ماهواره تصویربرداری زمین تا به امروز باشد. هرچند سرمایه گذاری ممکن است ارزشمند باشد. داده‌های این ماهواره می‌تواند به دولت‌ها کمک کند تا در برابر بلایای طبیعی واکنش نشان داده و برای آن آماده شوند و درک بشر از تغییرات آب و هوا و تهدیدات امنیت غذایی را بهبود بخشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید