مانده سود دارندگان سهام عدالت تا پایان ماه رمضان پرداخت می‌شود

    کد خبر :804552
مانده سود دارندگان سهام عدالت تا پایان ماه رمضان پرداخت می‌شود

معاون اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: ۵۰ درصد باقیمانده سود دارندگان سهام عدالت تا پایان ماه رمضان جاری به حساب آنها واریز می‌شود.

محمد دهقان منشادی در مورد سهامدارانی که تاکنون موفق به دریافت سود سهام عدالت خود نشده اند، افزود: آنها برای دریافت سود بایستی با دارا بودن خط تلفن همراه به نام خود در سامانه سجام به نشانی sejam.ir نسبت به احراز هویت اقدام کنند.

وی اظهار کرد: در صورت رفع نشدن مشکل، سهامداران می‌توانند با شماره تلفن ۱۵۶۹ داخلی سه داخلی صفر تماس بگیرند.

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد با اشاره به انتخابات اعضای هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان در آینده نزدیک، این انتخابات را اولین و نخستین انتخابات اقتصادی برشمرد و خواستار مشارکت فعال سهامداران عدالت در آن شد.

دهقان منشادی اضافه کرد:« اگر می خواهیم سرمایه های خود را به خوبی هدایت و مدیریت کنیم باید با شرکت در انتخابات، افراد شایسته، کاردان و متخصص را انتخاب کنیم و نسبت به تعیین سرنوشت دارایی ها و سرمایه های خود بی تفاوت نباشیم.»

به گفته وی انتخابات مجمع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت عصاره آزاد سازی سهام عدالت است و در این مرحله با انتخاب اعضای هیات مدیره شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، مالکیت و سرنوشت به مردم واگذار می‌شود.

به دنبال ابلاغ دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه سال گذشته به منظور ایجاد ساماندهی جدید در این سهام و مشارکت مردم در اداره دارایی های خود، موضوع سهام عدالت وارد مرحله جدیدی شد و پس از آزادسازی، مدیریت سهام این شرکت‌ها از طریق انتخاب روش مستقیم و غیرمستقیم به سهامداران واگذار شد.

تاکنون پنج مرحله از طرح آزادسازی سهام عدالت شامل « تخصیص دارایی، فروش، تغییر ساختار شرکت های سرمایه گذاری استانی، معامله و پرداخت سود سهام» اجرا و در حال حاضر وارد مرحله ششم یعنی انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت شده است.

از مجموع جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزاری نفر استان یزد ۶۲۰ هزار نفر دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزاد سازی سهام عدالت ۳۰ درصد روش مستقیم و ۷۰ درصد روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند.

همچنین اداره کل امور اقتصادی ودارایی یزد در گزارشی دیگری به نقل از رییس اداره امور شعب بانک ملی استان نوشت: سهامداران عدالت می توانند معادل پنجاه درصد ارزش سهام خود را تسهیلات کارت اعتباری به مبلغ ۲ میلیون تومان تا سقف ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند.

غلامرضا اردکانی افزود: این تسهیلات فقط به کسانی تعلق می گیرد که سهام عدالت خود را نفروخته باشند و در قالب کارت اعتباری اعطا می شود و تمامی مراحل درخواست و دریافت کارت اعتباری از محل سهام عدالت، غیرحضوری بوده و نیازی به مراجعه حضوری به شعبه های بانک ها نیست.

رییس اداره امور شعب بانک ملی یزد ادامه داد: ثبت گواهی امضا و نشان اعتباری ( درخواست کارت اعتباری ) در قسمت نشان بانک اپلیکیشن ایوا انجام می شود و تخصیص نشان اعتباری از شنبه تا چهارشنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۴ امکان پذیر است.

به گزارش ایرنا، اردکانی با بیان اینکه کارت اعتباری مجازی است و به صورت فیزیکی صادر نمی شود، تاکید کرد: خرید فقط از طریق فروشگاه های رفاه ، افق کوروش و وین مارکت و تمامی فروشگاه ها و مغازه هایی که دارای کارتخوان بانک ملی (شرکت سداد) و دارای Qrcode هستند امکان پذیر است و با اپلیکیشن ایوا و در قسمت نشان پرداخت با QRcode از فروشگاه های فوق می توان خرید کرد و پرداخت اقساط نیز از همین سامانه قابل پرداخت است..

این مسوول یادآور شد: مرکز ارتباط مردمی شرکت سداد با شماره ۰۲۱۸۳۳۸۶ و مرکز ارتباط مردمی بانک با شماره ۰۲۱۶۴۱۴۰ و تلفن ۰۲۱۴۲۷۳۹۰۰۰ داخلی ۴ پشتیبانی اپلیکیشن ایوا در شرکت پرداخت الکترونیک سداد نیز پاسخگوی متقاضیان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید