مالزی پسماندهای وارداتی را به کشورهای مبدا بازمی‌گرداند

    کد خبر :628642

مالزی به منظور پاکسازی بنادر سراسر کشور خود از محموله‌های زباله‌های پلاستیکی که ماه‌هاست در این مناطق تجمع یافته‌، در حال مذاکره با کشورهایی است که زباله‌های پلاستیکی خود را به این کشور فرستاده‌اند.

 

از سال گذشته مالزی پس از ممنوعیت واردات پسماندِ چین،‌ به مقصد اصلی جهان برای پسماندهای پلاستیکی تبدیل شده است.

 

مقامات این کشور اعلام کرده‌اند این کشور جنوب شرقی آسیا پس از افزایش بسیارِ واردات پسماندهای پلاستیکی و بررسی‌های گسترده‌ای که انجام داده، بسیاری از کانتینرهای پسماندی را که قصد تخلیه بار بدون مجوز در بنادر این کشور داشته‌اند، متوقف کرده‌ است.

 

یک مسوول محیط زیستی مالزی اظهار داشته که بیش از ۳۰۰ کانتینر حامل پسماندهای پلاستیکی از ژاپن، هنگ کنگ، اروپا، کانادا و ایالات متحده در حال نگهداری در بندر ایالت “پـِنانگ”، یکی از شلوغ‌ترین ایالات این کشور هستند.

 

به گفته یکی از مقامات بندر “پِنانگ”، برخی از کشورها به طور کلی توافق کرده‌اند که در مجموع ۲۰۰ کانتینر پسماند را پس بگیرند. چگونگی بازگشت این کانتینرها به کشورهای مبدا نیز در حال بررسی است.

 

هم‌چنین بیش از ۱۰۰ کانتینر پسماند پلاستیکی در بندر “کوچینگ” واقع در جزیره “بورنئو” نگهداری می‌شود که برخی از آن‌ها در حال بازگشت به کشور مبدا هستند.

 

مقامات مالزی در اوایل سال جاری میلادی (۲۰۱۹) قول داده بودند که علاوه بر بازگرداندن پسماندهای پلاستیکی به کشورهای مبدا، آن‌ها را به پرداخت هزینه‌های حمل و نقل آن مجبور کنند.

 

به گزارش ایسنا،وزیر محیط زیست مالزی اعلام کرده که در ماه جاری سه کشور ۸۹ کانتینر خود را پس خواهند گرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید