مافیای ۵ نفره عامل گرانی میوه هستند/ محصولات را عرضه نمی‌کنند تا قیمت بالا برود

    کد خبر :707449

فعالان حوزه میوه و تره بار در این روز‌ها خبر از رشد قیمت برخی از میوه‌ها می‌دهند و می‌گویند: افزایش تقاضا منجر به گرانی سه قلم کالای لیمو ترش، لیمو شیرین و پرتقال شده و گفته می‌شود هم اکنون قیمت لیمو ترش به ۱۸ تا ۲۹ هزارتومان، لیمو شیرین به ۱۵ تا ۲۴ هزارتومان و پرتقال نیز به ۴ تا ۶ هزارتومان رسیده است. این در حالی است که قیمت لیموشیرین قبلاً بین ۷ تا ۸ هزارتومان و لیمو ترش حدود ۱۲ تا ۱۵ هزارتومان بوده است. همچنین در این مدت قیمت موز نیز تا حدود ۳۰ هزارتومان افزایش پیدا داشته است.

علی متبحری عضو اتحادیه بارفروشان تهران در گفتگو با رویداد۲۴ در مورد گرانی برخی از میوه‌ها در بازار می‌گوید: قیمت موز طی روز‌های گذشته بسیار بالا رفت و تا ۲۸ و ۳۰ هزار تومان هم رسید آن هم به دلیل کاهش واردات این محصول بود، زیرا واردات این میوه با شیوع ویروس کرونا با محدودیت همراه شد.

او در مورد افزایش ناگهانی دو محصول مورد تقاضای مردم در این روز‌ها می‌گوید: با افزایش تعداد مشتری‌های لیمو ترش و لیمو شیرین، این دو محصول بسیار گران شده‌اند؛ این در حالی است که تولید لیمو ترش در داخل کشور انجام می‌شود و اگر کلیه مخارج آن را در نظر بگیریم نهایتا هر کیلو ۶ هزار تومان باید باشد، نه کیلویی ۲۷ هزار تومان در میدان تره بار عرضه شود.

متبحری با بیان اینکه پشت گرانی این دو محصول مافیای ۵ نفره هستند، می‌گوید: در شرایطی که کارگران و برخی از کسبه برای نجات جان مردم در حال تلاش هستند و با وجود این بیماری خطرناک محصولات را بدست مردم می‌رسانند متاسفانه افراد سودجویی هم هستند که از آب گل آلود ماهی می‌گیرند و با عدم عرضه محصولات، قیمت‌های نجومی اعلام کرده‌اند و کالا‌های مورد نیاز مردم را این گونه عرضه می‌کنند.

او با بیان اینکه اسامی مافیای لیمو شیرین و لیمو ترش را اعلام کرده‌ایم، می‌گوید: متاسفانه با وجود آنکه اسامی آن‌ها نیز اعلام شده همچنان وضعیت گرانی‌ها ادامه دارد. در گذشته کاسب‌ها برای لیموشیرین اصلا سودی دریافت نمی‌کردند و می‌گفتند این میوه برای مریض است، اما الان برخی بی انصاف شده‌اند شرایط تغییر کرده و این میوه را به چند برابر قیمت واقعی آن می‌فروشند.

متبحری در مورد قیمت پرتقال می‌گوید: در حالی که این میوه جزء اقلام شب عید محسوب می‌شد و باید نرخ آن به قیمت دولتی و ۴۲۰۰ تومان به فروش می‌رفت متاسفانه شاهد فروش غیرقانونی این محصول در میدان تره بار و سطح شهر و کنار خیابان با قیمت ۶۵۰۰ تومان بودیم و این اقدام غیراخلاقی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت.

عضو اتحادیه بارفروشان درباره میوه‌های نوبرانه نیز می‌گوید: قیمت گوجه سبز به کیلویی ۵۰ هزار تومان رسیده این در حالی است که قیمت این میوه پارسال هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان بود و قیمت چغاله بادام نیز به هر کیلو ۲۰ هزار تومان رسیده و قیمت این میوه هم در سال گذشته تا ۲۰۰ هزار تومان رسید، اما در حال حاضر ارزان شده و امسال به یک دهم قیمت سال گذشته رسیده که علت آن، عدم تقاضا از سوی مردم به دلیل شیوع ویروس کرونا عنوان می‌کند و می‌گوید: به دلیل اینکه این میوه‌ها بدون پوست هستند مردم از خرید آن در شرایط فعلی صرف نظر می‌کنند.

متبحری در مورد افزایش بارش‌های بهاره نیز می‌گوید: احتمال آنکه این بارش‌ها منجر به صدمه زدن به میوه‌های سردرختی نظیر زردآلو و گیلاس و آلبالو شود زیاد است، اما امیدواریم قیمت این محصولات خیلی بالا نرود.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. ایرانی ایرانی گفت:

    با سلام به عنوان یک ایرانی به همه هموطنان عزیزم توصیه می کنم در مقطع زمانی خاص از خرید یک یا ۲ و ۳ قلم کلای خاص به مدت یک ماه خودداری کنند. بیشتر محصولاتی را که از خارج وارد می شود. برای مثال برنج ، چای (که هیچ خاصیتی برای بدن ندارد) و مثلا گوشی جدید. من مطمن هستم در هر خانه چند گوشی چند قدیمی وجود دارد که هنوز قابل استفاده هستند. من از سال ۱۳۹۳ تا به امروز از یک گوشی استفاده می کنم و مسولیت هایی که دارم ده برابر شما هست. این روش مقابله به محتکر است. نخریدن.
    جناب گرداننده وبسایت اگر شما هم با مردم هستی و برای مردم کار می کنی نه برای این ۴ نفر محتکر لطفا این پیغام را پخش کن.
    قدرت مردم خیلی زیاد است اگر مردم با هم هماهنگ باشند هیچکس نمی تواند از مردم سو استفاده کند. مردم اگر می بینید به دلیلی جنسی قیمتش از هفته گذشته بیشتر شده از خریدن خودداری کنید و به فروشنده گوش زد کنید.
    لطفا جنس گران را نخرید و این کار باید در سطح کشوری انجام شود. یکی از اجناس داخلی هم ماشین اشغالی ایرانی هست. نخرید. ایرانی ها بهترین طراحان و متخصصین را در سطح دنیا دارد ولی چرا ماشین قراضه به مردم تحویل می دهد برای این است که مردم این اشغال ها را می خرند. اقا از فردا از خریدن ماشین اشغال خودداری کنید. الان بهترین فرصت است که به مفت خورها نشان دهید که باید التماس کنند و ماشین قابل رقابت با خارجی تحویل دهند تا مردم بخرند. این بی انصاف ها با کنترل تعداد ماشین در بازار و دست به یکی کردن با اداره گمرک و دیگر ارگانها تعداد ماشین در بازار را کنترل می کنند و اخبار جعلی پخش می کنند و به نمایندگی ها یاد می دهند که چطوری قیمت ها را لحظه ای بالا ببرند و شما مردم را مجبور به خرید ماشین اشغال با چند برابر قیمت کنند.
    مردم لطفا نخرید. تا انجا که ممکند است از ماشین های موجود استفاده کنید و ماشین جدید نخرید. درمان مقابله با محتکر نخریدن است.

دیدگاهتان را بنویسید