ماسک‌های ۳ میلیون تومانی با نخ طلا

    کد خبر :735876

شکاف طبقاتی این‌روزها حتی خودش را در استفاده از ماسک هم نشان می‌دهد تا جایی که ردپای ماسک ۳ میلیونی تومانی هم در بازار مشاهده شده است. یکی از تولیدکنندگان ماسک به خبرنگار «دنیای اقتصاد» می‌گوید: البته از همین الان تولید ۱۰ روز آینده ما پیش فروش شده است، مردم خیلی خوب از ماسک‌های محرم استقبال کرده‌اند، چند هیات هم با طرح و آرم اختصاصی تعداد بالا به ما سفارش دادند. ماسک‌های تولد و مناسبتی هم زیاد شده مثلا برای تولد سفارش چاپ عکس روی ماسک می‌دهند یا برای مهمانی‌های مجلل ماسک‌هایی با سنگ‌های زینتی با نخ نقره یا طلا که هر روز به تعداد این سفارش‌ها افزوده می‌شود. قیمت این ماسک‌ها از ۲۵ هزار تا ۳ میلیون تومان است.

 

این روزها با اجباری شدن استفاده از ماسک برای سلامتی و مقابله با انتقال ویروس کرونا فضای مجازی پر شده از تبلیغ ماسک با اشکال مختلف؛ با نزدیک شدن به ایام سوگواری محرم ماسک‌های جدیدتری هم روانه بازار شده‌اند که طراحی‌های متنوعی هم دارند و با رنگ قرمز، سبز و طلایی تصاویری مذهبی روی این ماسک‌ها چاپ شده، ماسک‌های مشکی با جنس پارچه غواصی.

 

 ماسک‌های غواصی

سری به یکی از کارگاه‌های تولیدی ماسک حوالی میدان انقلاب زدم، مالک آن درمورد قیمت ماسک‌ها و چاپ‌های مربوط به ایام محرم می‌گوید: ماسک‌هایی که ما می‌دوزیم دو لایه با جنس پارچه غواصی است و دو طرف ماسک قابل چاپ است البته ماسک‌ها از ابتدا مشکی نیستند چون رنگ مشکی که قابل چاپ شدن نیست، این پارچه‌ها اول سفید و خام هستند و پس از چاپ رنگ می‌شوند.اگر مشتری تعداد بالا سفارش بدهد می‌توانم ۸ هزار تومان هم بدهم اما اگر تعداد محدود باشد قیمت هر یک ماسک ۹ هزار تومان است. مغازه‌ای همان حوالی که پشت شیشه اش نوشته شده «انواع چاپ روی ماسک پذیرفته می‌شود» نظرم را جلب می‌کند واردمغازه می‌شوم خانمی که خود را صفری معرفی می‌کند در مورد ماسک‌های مربوط به محرم می‌گوید: ماسک‌های طرح محرم ما آماده است و تا دو سه روز دیگر چاپ آنها هم انجام می‌شود ضمن آنکه تولید ماسک کودک برای محرم را هم آغاز کرده‌ایم که قیمت آن به‌صورت عمده ۵ هزار تومان است یعنی حداقل ۱۰۰ ماسک به بالا باید سفارش بدهید البته ماسک بزرگسال هم داریم که از ۷ هزار تومان شروع می‌شود.

خانم صفری با جدیت خاصی می‌گوید: اینو بهتون اطمینان می‌دم که ماسک‌های ما کاملا بهداشتی است و می‌توانید امتحان کنید اگر این ماسک را بزنید و شمعی را روشن و فوت کنید خاموش نمی‌شود اما ماسک‌هایی هم هستند که ایمنی لازم را ندارند و استاندارد هم نیستند و اگر به‌صورتتان بزنید و شمع را فوت کنید خاموش می‌شود و مطمئن باشید ویروس هم به‌راحتی از آن عبور می‌کند. البته از همین الان تولید ۱۰ روز آینده ما پیش فروش شده است مردم خیلی خوب از ماسک‌های محرم استقبال کرده‌اند چند هیات هم با طرح و آرم اختصاصی تعداد بالا سفارش داده‌اند.

 

 مسمومیت رنگی ماسک محرم

از او در مورد رنگ‌ها و کیفیت آن می‌پرسم و اینکه اگر در محیط بسته فرد عرق کند رنگ‌ها خراب می‌شود یا خیر؟ می‌گوید:راستش نمی‌دانم اما رنگ‌های ما خوراکی نیست همان رنگ دستگاه‌های چاپ فلکسو است که با تینر و بنزین مخلوط می‌شود و فکر نکنم در فضای سینه‌زنی یا گرما، عرق صورت آنها را خراب کند.البته چون از پارچه غواصی است حتما زودتر گرم می‌شود برای همین به مشتری پیشنهاد می‌کنیم فقط طرف خارجی ماسک را بزند تا مسمومیت از طریق رنگ پیش نیاید اما خیلی‌ها اهمیت نمی‌دهند و دو طرح مختلف برای پشت و رو سفارش می‌دهند.به مغازه دیگری در خیابان کارگر جنوبی می‌روم غفاری فروشنده مغازه است و در مورد ماسک‌های چاپی می‌گوید: اگر ماسک رنگ نشده و ساده بخواهید ۱۵۰۰ تومان است اما ماسک رنگ شده و چاپ شده از ۱۸۰۰ تا ۵ هزار تومان می‌شود البته این قیمت برای تعداد بالاست.

 

 ماسک تولد و میهمانی

اگر برای مناسبت خاصی مثل میهمانی هم سفارش داشته باشید کارگرانی داریم که ماسک‌ها را برایتان سنگ دوزی کنند اما اگر سنگ‌ها را خودتان بیاورید روی ماسک مشکی برایتان کار می‌شود که ارزان‌تر است اما اگر خودشان تهیه کنند و بدوزند بالاتر می‌شود البته سنگ‌هایی هم هستند که پشتشان چسب دارد و می‌توان از آنها هم روی ماسک‌ها استفاده کرد.

با اشاره دست ماسک‌ها را نشانم می‌دهد و ادامه می‌دهد: این ماسک‌ها ساده‌اش ۵ هزار تومان است اما با سنگ دوزی ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان می‌شود و قیمت آن به کاری که روی ماسک می‌شود وابسته است. البته بعضی از همکاران ما هستند که ماسک‌های لاکچری، نانو، دو لایه ضدباکتری و ضد ویروس هم تولید می‌کنند که با پارچه ۳ لایه غواصی دوخته می‌شود و قیمت‌های خیلی بالاتری دارند منتهی مشتری‌های خاص خودشان را هم دارند. ما حتی سفارش دوخت جواهر هم داشته‌ایم به‌طوری‌که کارگر ما را بردند محل خودشان و همان جا کار نصب جواهر با نخ طلا را انجام داد و ما فقط دستمزد یک میلیونی خودمان را گرفتیم.

ماسک‌های تولد و مناسبتی هم زیاد شده مثلا برای تولد سفارش چاپ عکس روی ماسک می‌دهند یا برای مهمانی‌های مجلل ماسک‌هایی با سنگ‌های زینتی با نخ نقره یا طلا که هر روز به تعداد این سفارش‌ها افزوده می‌شود.قیمت این ماسک‌ها از ۲۵ هزار تا ۳ میلیون تومان است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید