ماجرای نجات عروس و داماد در شب اول زندگی مشترک

  • حوادث
  • دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۴۵
    کد خبر :456458

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اقدام سریع اورژانس هوایی یاسوج عروس و داماد در اولین روز زندگی مشترک از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اورژانس استان جلال پورانفرد در خصوص جزئیات این حادثه افزود: در ساعت ۱۰:۳۰ صبح شنبه هشتم دیماه ۹۷ تماسی مبنی بر مسمومیت عروس با داماد در اولین شب زندگی مشترک خود بلافاصله اورژانسی ۱۱۵ میمند به منطقه اعزام شد.

وی با بیان اینکه داماد و عروس را قبل از تماس با اورژانس توسط ماشین شخصی به درمانگاه پاتاوه انتقال داده بودند، افزود: تکنسین های اورژانس میمند بر بالین بیمار حاضر شدند و با تشخیص به موقع و وضعیتی وخیم داماد با کاهش هوشیاری gcs=6 از اورژانس هوایی یاسوج جهت کمک و امداد خواهی فوری درخواست کردند.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بلافاصله در کمترین زمان ممکن اورژانس هوایی یاسوج به درمانگاه پاتاوه اعزام شد و با اقدام سریع و به موقع تکنسین‌های اورژانس هوایی، داماد مسمومیت با منوکسیدکربن را بلافاصله بعداز اقدامات حیاتی و سریع پزشکی از جمله باز کردن راه هوایی (اینتوبه) کردن و اقدامات پزشکی مورد نیاز دیگر، بدون اتلاف وقت به بیمارستان امام سجاد یاسوج انتقال دادند.

پوران فرد تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌هایی که امروز یکشنبه، ۹ دی ماه سالجاری از طرف مرکز پایش مراقبت‌های بالینی( mcmc ) از بیمارستان امام سجاد یاسوج انجام شد خدا را شکر وضعیت داماد رو به بهبود و هم اکنون با سطح هوشیاری ۱۲ در بیمارستان امام سجاد بستری هستند که امید است تا چند روز آینده وضعیت ایشان کاملا مساعد و از بیمارستان مرخص شود.

وی نیز در خصوص عروس دچار مسمومیت با منوکسیدکربن ادامه داد: چون عروس در وضعیت بهتری قرار داشت توسط اورژانس میمند به بیمارستان امام سجاد انتقال داده شد.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: خدا را شاکریم که اورژانس هوایی تا امروزه در استان کهگیلویه و بویراحمد توانسته جان خیلی از مردم و هموطنان عزیز را نجات دهد و خدمتی شایان به مناطق محروم و صعب العبور و کوهستانی کند. مردم در چنین حوادثی ابتدا قبل از هر گونه کاری با ۱۱۵ تماس بگیرند و در هنگام تماس تلفنی از راهنمایی های پزشکی که توسط دیسپچ توصیه می شود جهت برخورد با بیمار خود گوش کنند و تا رسیدن اورژانس حوصله به خرج دهند و راه را برای آمبولانس اورژانس و نیروهای امدادی باز کنند که اورژانس در صورت نبودن موانع ترافیکی در کمترین زمان ممکن بر بالین بیمار شما حاضر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید