ماجرای عجیب یک متهم متواری در پرونده مدیران فاسد پتروشیمی / وکیل زن ۶ میلیارد یورویی: موکلم هیچ ارتباط سازمانی نداشته است

    کد خبر :733716

 قاضی مسعودی‌مقام در یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ١۴ متهم دیگر این پرونده که امروز صبح در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران و مفسدان اقتصادی برگزار شد، از وکیل متهم مرجان شیخ‌الاسلامی که متواری است و در خارج از کشور زندگی می‌کند خواست در جایگاه قرار گیرد.

وی سپس به قرائت اتهام متهم مرجان شیخ‌الاسلامی پرداخت و گفت: موکل شما به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به مبلغ ۶ میلیارد و ۶۵۶ میلیون یورو از طریق اخلال در توزیع ارز حاصله از صادرات محصولات پتروشیمی شرکت‌های تولیدکننده محصولات که منجر به تحصیل منفعت به مبلغ ۳۶ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو است، متهم است. در مقام دفاع از موکلتان اگر صحبتی دارید بفرمایید.

وکیل متهم مرجان شیخ‌الاسلامی گفت: ۲ اتهام به موکل بنده نسبت داده شده که او هیچ‌یک را قبول ندارد و می‌گوید در آن نقشی نداشته است.

وی در ادامه توضیحاتی درباره علت و چگونگی شرکت‌های زیر نظر موکل خود ارائه کرد و گفت که بر اساس گفته‌های موکلم در ابتدا ۲ شرکت زیر نظر بنده هیچ قراردادی با شرکت‌های وابسته به دولت نداشته است.

به گزارش میزان،وکیل متهم افزود: بنابر اظهارات موکلم، هیچ منفعتی نصیب وی نشده است و وی اعلام کرده که اساسا مرتکب عنصر مادی جرم در نظام اقتصادی کشور نشده و تحصیل مال نداشته است.

در ادامه، قاضی خطاب به وکیل متهم شیخ‌الاسلامی به منافع حاصل از ارزهای پتروشیمی که از سوی متهم صورت گرفته بود اشاره کرد و گفت: برداشت‌های ارزی، خرید ساختمانی در کانادا، خرید آپارتمان در زعفرانیه، پرداخت‌های ریالی آقای حمزه‌لو و خرید دفتر کار برای شرکت ابرار تجارت مواردی است که وقتی کنار هم قرار می‌گیرد با آن رقم اعلام‌شده هم‌خوانی دارد.

وی سپس از وکیل متهم شیخ‌الاسلامی خواست توضیحات خود را بیان کند.

وکیل متهم شیخ الاسلامی گفت: موکل بنده تأکید دارد که هیچ ارتباط سازمانی نداشته و تنها به صورت تاجر عمل می‌کرده و هیچ منفعتی نیز در شرکت‌های پتروشیمی نبرده است.

ماجرای عجیب یک متهم متواری

در ادامه، قاضی از وکیل متهم محمدحسین شیرعلی که یکی دیگر از متهمان فراری است، خواست در جایگاه قرار گیرد و بعد از قرائت و تفهیم اتهام از وکیل او خواست دفاعیات خود را بیان کند.

وکیل متهم شیرعلی گفت: موکل من اعلام کرده که این اتهامات را قبول ندارد چراکه سمتی در پتروشیمی نداشته است.

در ادامه قاضی خطاب به وکیل متهم گفت: پس چگونه با این ارزها در آنجا زندگی می‌کند؟

وکیل پاسخ داد: نمی‌دانم.

قاضی خطاب به وکیل گفت: او زمینه‌سازی کرده و به دلیل اطلاعاتی که دارد در خارج از کشور زندگی می‌کند و هزینه‌های وی را نیز برخی از متهمان پرداخت می‌کنند. اسناد همه این موارد موجود است به او بگویید بازگردد تا اسناد را نشان‌شان دهیم.

در ادامه وکیل متهم گفت: موکل من می‌گوید سمتی نداشته است.

در ادامه قاضی از نماینده دادستان خواست توضیحات خود را بیان کند.

حسینی نماینده دادستان گفت: آقای وکیل خواست ما تحقیق انجام دهیم البته که نیازمند تحقیق هستیم، اما آنچه که باید بر آن تحقیق شود دریافت‌های خارج از کشور است که این موضوع نیز فقط مبالغ را اضافه می‌کند و چیزی از آن کاسته نخواهد شد.

در ادامه قاضی مسعودی‌مقام گفت: پرونده دو قسمت دارد. یک قسمت آن ارزهای حاصله در باب منفعت است و دوم ارزهای در باب پولشویی است که این موضوع نیز در حال رسیدگی است. البته همه این متهمان باید در این باب مورد رسیدگی قرار گیرند که جزء همین پرونده بوده، اما در صلاحیت دادسرا و دادگاه کیفری یک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید