ماجرای سرقت کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق چیست؟/عکس

    کد خبر :892500

سرقت مجسمه‌های شهری به کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران رسید؛ او خود یکی از مجسمه‌سازان معروف ایرانی است که مجسمه‌های «هیچ»، «دست‌ها» و «قفل و قفس» در زمره معروف‌ترین آثار او قرار دارند.

مجید قادری، معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره جزییات ربوده شدن کفش مجسمه پرویز تناولی در پارک شفق تهران به ایسنا گفت: «بله؛ ما مطلع شدیم که یک لنگه کفش از مجسمه آقای تناولی در پارک شفق ربوده شده است. بلافاصله با خانواده این هنرمند تماس گرفتیم که هنرمندی را معرفی کنند که مرمت اثر شروع شود و به حالت قبلش برگردد. با توجه به اتفاقی که افتاده و اثر، اثر ارزشمندی است، ما هم به فوریت به دنبال مرمت آن هستیم.»

او در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا ربوده شدن کفشِ مجسمه، بهانه‌ای برای توجه به ضرورت مرمت آن شده است؟ گفت: «مرمت آثار با توجه به حجم و تعداد زیاد آثار، همیشه در زمره برنامه‌های متناوب سازمان زیباسازی شهرداری تهران قرار دارد. مرمت این اثر هم فوریت نداشته اما در برنامه ما بوده است و این موضوع هم ارتباطی با موضوع سرقت ندارد.»

معاون فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی شهرداری تهران درباره ضرورت محافظت بیشتر از آثاری ارزشمند شهری، خاطرنشان کرد: « نگهداری این آثار بر عهده سازمان زیباسازی نیست. ما وظیفه نصب این آثار در سطح شهر را بر عهده داریم. چون داخل پارک بوده مسئولیت حفظ و نگهداری آن برعهده سازمان زیباسازی شهر تهران نبوده است.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید