ماجرای استخدام چوپانان ایرانی در ارمنستان و جزئیات پرداخت حقوق

    کد خبر :862755
ماجرای استخدام چوپانان ایرانی در ارمنستان و جزئیات پرداخت حقوق

رئیس شورای تأمین دام کشور در پاسخ به این پرسش که مدتی است در فضای مجازی آگهی استخدامی دست به دست می‌شود مبنی بر اینکه تولیدکنندگان دام ارمنستانی خواهان استخدام چوپانان ایرانی مسلط به زبان عربی هستند، توضیح داد.

منصور پوریان در مورد تایید این خبر گفت: برای تایید یا تکذیب این خبر از دوستانم که در این کشور فعالیت اقتصادی دارند پرس‌وجو کردم. آنها بر این باورند که ارمنستان برای تصاحب بازار عراق و حوزه خلیج فارس تولید یک میلیون راس دام را در دستور کار خود قرار داده است.

رئیس مجمع ملی صادرکنندگان دام ادامه داد: میزان تولید دام سبک در ارمنستان زیاد و قابل توجه است. بنابراین آنها از ظرفیت تولید خود برای تصاحب بازارهای بزرگ تلاش دارند که از بازارهای بزرگ عراق، کویت، قطر، امارات، عمان و عربستان استفاده کنند.

به گفته وی این کشورها تقاضای قابل توجهی برای خرید بره ماده دارند. بره ماده ایرانی که هنوز زایش نداشته برای اعراب بسیار خوشایند است از این‌رو چوپانان ایرانی را استخدام می‌کنند تا کیفیت خود را به تولید ایرانی نزدیک کنند.

وی در تشریح دلیل مسلط بودن به زبان عربی چوپانان افزود: کشورهای عربی برای خرید دام به ارمنستان زیاد سفر می‌کنند و از آنجایی که مشکل زبانی دارند تمایل دارند با کسانی وارد معامله بشوند که به زبان آنها تسلط دارد.

پوریان اضافه کرد: ترانزیت دام از ارمنستان به کشورهای حوزه خلیج‌فارس از ایران صورت می‌گیرد و این مساله به ما تلنگر می‌زند که زمانی این بازارهای ما بود که با سیاست‌های غلط صادراتی آنها را از دست دادیم.

به گفته این فعال اقتصادی، ۳ سال است که در بحث صادرات دام با ممنوعیت مواجه هستیم و بازارهای خارجی از ورود دام ایرانی ممنوع شدند. با کنار کشیدن ما کشورهای ارمنستان و گرجستان در بازار دام کشورهای حوزه خلیج فارس خودنمایی و جولان می‌دهند.

براساس این گزارش یکی از تصاویری که روز گذشته در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفت و بازدید کننده های زیادی داشت تصویر تبلیغ جذب چوپان برای کار در ارمنستان بود که واکنش هایی را به همراه داشت.

به گزارش ایلنا، در این تبلیغ آمده است که به ده نفر برای چوپانی در ارمنستان با حقوق ماهیانه ۴۰۰ دلار، در صورت مسلط بودن به زبان عربی ۵۰۰ دلارپرداخت می شود. کاربران به این تبلیغ واکنش نشان دادند.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید