لیست 129 ساختمان نا ایمن تهران منتشر شد

    کد خبر :914184

ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران می‌گوید: «شنبه شب دادستان کل کشور اعلام کرد که با آزادی انتشار اطلاعاتی که وجود دارد منعی برای انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تهران وجود ندارد.»

به نوشته انصاف نیوز؛ این گزارشی است که شورای شهر پنجم از آتش نشانی می‌گیرد و شهرداری وقت را ملزم می‌کند که آن را در سامانه‌ی شفافیت منتشر کند و با مالکانش به نوعی برخورد شود.

اما پیروز حناچی، شهردار وقت تهران، به خواست برخی نهادها که انتشار آن را مصلحت نمی‌دانستند تمکین می‌کند. تمکین او در حالی بود که لیست این ساختمان‌ها نه طبقه بندی خاصی دارد و از سوی دیگر انتشار آن، مصوبه‌ی شورای شهر را هم داشت.

محسن هاشمی، رئیس سابق شورای شهر درباره‌ی این لیست که مربوط به سال ۹۹ است، گفت که «مسئولان امنیتی با انتشار لیست ساختمان‌های پرخطر تهران موافق نبودند».

2
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. جمال بهرامی گفت:
    موافقم ۱

    با سلام
    همکاران عزیز توجه داشته باشید، سازمان آتش نشانی فقط از منظر امکانات آتش نشانی (سیستم های اعلام ئ اطفا) و شرایط نجات ساکنین در شرایط بحرانی به موضوع نگاه می کند. مثلا ساختمان متروپل مشکل سازه ای داشته و از نگاه آتش نشانی در این لیست قرار نمی گرفت . پس این لیست اصلا جامع نیست. و ساختمانهای زیاد دیگری داریم که مشکلات بنیادینی (در حوزه های برق، تاسیسات برقی و مکانیکی و سازه ای) در ایمنی دارند که هنوز شناسایی نشده اند
    بهرامی -سرکنترلر نقشه های برق سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران

  2. حامد گفت:

    ساختمان شرکت راه آهن ریلی رجا خیابان کریم خان نبش سنایی بسیار پر خطر هست .

دیدگاهتان را بنویسید