لغو قریب الوقوع طرح محدودیت تردد شبانه؛ طرحی که دستاوردهای خوبی داشت ولی نه برای مردم!

    کد خبر :844608

نزدیک به یک سال است که مسئولان ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای مدیریت ترددها و نیز کاهش شیوع ویروس کرونا در کلانشهرها، موضوع محدودیت تردد شبانه را مطرح و اجرایی کرده اند؛ طرحی که با جریمه های سنگین برای شهروندان همراه است و برخی عقیده دارند نقش موثری در مقابله با کرونا ندارد.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- از جلمه طرح های پر حاشیه ای که برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار قرار گرفت و از همان ابتدا حواشی فراوانی به همراه داشت، ممنوعیت طرح تردد شبانه به ویژه در کلانشهرها بود؛ طرحی که در صورت نقض آن از سوی شهروندان برای آنها 200 هزارتومان جریمه ثبت می کند.

اگرچه هدف اصلی این طرح حذف دورهمی های شبانه اعلام شد ولی جالب اینکه از زمان اجرای این طرح تا کنون حداقل سه پیک شیوع ویروس در کشور را تجربه کرده ایم و در حال حاضر نیز علی رغم برقرار بودن طرح محدودیت تردد شبانه همچنان شاهد جولان ویروس کرونا در کشور هستیم.

وضعیتی که برخی را به این باور رسانده که این طرح عملاً موفقیتی در کاهش شیوع ویروس در کشور نداشته است.

با این حال در شرایط جدید نشانه هایی مبنی بر تصمیم مسئولان برای لغو این طرح شنیده می شود.

مثلاً شب گذشته و در رسانه ملی علیرضا رئیسی-سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا وعده داد که برای شهرهایی که در آنها واکسیناسیون 24 ساعته راه اندازی می شود، این طرح لغو خواهد شد.

در واقع اکنون که زمزمه هایی مبنی 24 ساعته شدن واکسیناسیون به ویژه در تهران مطرح می شود، گمانه لغو محدودیت تردد شبانه که این روزها هنوز با قوت ادامه دارد، تقویت شده است.

با این همه پیش بینی می شود در برابر لغو طرح فوق الذکر مقاومت هایی به وجود آید. چرا که برخی بر این باور هستند این طرح منافع مادی فراوانی برای نهادهای مجری ایجاد کرده است که صرف نظر از آن برایشان دشوار است.

همانطور که اشاره شد حالا که فرایند واکسیناسیون شدت گرفته و شمار بالایی از شهروندان واکسینه شده اند و نیز این تصمیم در حال بررسی است که واکسیناسیون 24 ساعته به اجرا گذاشته شود، پس دلایل متقنی برای لغو تردد به وجود آمده است.

با این حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده در این باره چه تصمیمی اتخاذ خواهد شد. آیا مسولان مربوطه به لغو قطعی طرح اقدام خواهند کرد و یا منافع مادی حاصل از این طرح اجازه چنین ریسکی را به ایشان نخواهد داد و آن را با اما و اگرهایی که ضامن استمرار جریمه ها باشد، اجرایی خواهند کرد؟

جریمه هایی که نمی دانیم سود حاصل از آنها دقیقا صرف چه موضوعات شده و خواهد شد؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید