رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد

لزوم ورود شهرداری برای مقابله با سفید بالک‌ها در سفارتخانه‌ها

    کد خبر :286751

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به چالش سفید بالک‌ها و سطح گسترده فضای سبز سفارتخانه‌ها جهت رشد و طغیان سفید بالک‌ها، بر لزوم ورود به سفارت‌خانه‌ها برای مقابله با این حشرات تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدر اعظم نوری در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران در تذکری در خصوص موضوع حضور سفید بالک‌ها در تهران گفت: مقابله با سفید بالک‌ها در محدوده سفارت‌خانه‌ها باید پیگیری شود چرا که امکان ورود به سفارت خانه‌ها وجود ندارد.

وی افزود: چند سال است که با نزدیک شدن به فصول گرم سال شهر تهران میزبان مهمانان ناخوانده است، مهمانانی به نام سفید بالک که مشکلات زیادی را با خود به همراه داشته اند.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد:‌ این حشره که در زمستان بر روی سطح خاک به صورت غیر فعال حضور دارد درهنگام افزایش دمای هوا گریبان شهر را می‌گیرد.

وی تاکید کرد:‌ در این میان 388 نقطه شناسایی شده که برخی از نقاط نظیر مناطق 6 ، 11 و 12 به دلیل گیاهان مطلوب برای تکثیر این گونه به عنوان کانون شیوع سفید بالک شناسایی شده است. هرچند مطالعات و تحقیقات گسترده‌ای درباره سفید بالک‌ها انجام شده اما راه حل این معضل شهری بی تردید مستلزم عزم جدی و همه جانبه است.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تصریح کرد: سال گذشته شهرداری تهران با محوریت سازمان بوستان‌ها و فضای سبز با اتخاذ تدابیر هشت گانه مدیریتی در حوزه‌های زراعی، فیزیکی، مکانیکی ، اکولوژیکی ، بیولوژیکی و شیمیایی و فرهنگی در شهر تهران به ویژه در کانون‌های بحرانی سه منطقه 6 ، 11 و 12 گام‌های موثری را در حوزه مقابله با سفید بالک‌ها برداشته است.

وی افزود:‌به دلیل مرکزیت این مناطق بسیاری از مراکز اداری، تجاری، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی در این مناطق قرار دارند و بعضا فضای سبز قابل توجهی را به خود اختصاص داده اند که سازمان بوستان‌ها به عنوان متولی مبارزه با سفید بالک‌ها رأسا برای دریافت مجوزهای قانونی جهت ورود به مراکز اقدام می کند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: به منظور ورود به برخی مراکز نظیر سفارت‌خانه‌ها به ویژه سفارت خانه روسیه و انگلیس و کنسولگری‌ها و کارگزاری‌های کشورهای خارجی ساز و کار مشخصی وجود ندارد و از سویی، نادیده گرفتن این مراکز به دلیل اختصاص فضای سبز قابل اغماض نیست و عملا اقدام هماهنگ مبارزه با آفت را دچار چالش می کند.

وی تاکید کرد:‌در جهت انجام مدیریت هدفمند و فراگیر با تمرکز بر نقاط بحرانی شناسایی شده از اداره کل روابط عمومی، امور بین الملل شهرداری تهران انتظار می رود جهت هماهنگی و دریافت مجوز ورود و بررسی صدور دستور عمل و نظارت بر مقابله با سفید بالک‌ها به باغ سفارت از طریق وزارت امور خارجه و نهادهای زیربط اقدام کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید