معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان تاکید کرد؛

لزوم جلوگیری از ساخت‌وساز بتنی در جنگل‌ابر

    کد خبر :501043
جنگل ابر

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به اهمیت جنگل ابر گفت: از هرگونه ساخت‌وساز در جنگل‌ابر جلوگیری می‌شود.

دکتر حشمت‌الله عسگری در جلسه رسیدگی به درخواست‌های دهیاری روستای ابر شاهرود از جنگل ابر به عنوان یک سرمایه و منطقه جنگلی مهم در استان اظهار کرد: جنگل‌ابر نه تنها در استان که در سطح ملی نیز از حساسیت و اهمیت ویژه برخوردار است.

وی بر لزوم معرفی بیشتر این جنگل منحصربه فرد تاکید و تصریح کرد: معرفی جنگل ابر و دیگر جاذبه‌های طبیعی استان باید در سطح ملی و بین‌المللی با جدیت دنبال شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در مناطق حفاظت شده و از جمله جنگل ابر خاطرنشان کرد: در جنگل ابر باید پیکره جنگل به عنوان یک میراث و سرمایه ملی حفظ شود و از هرگونه ساخت و ساز با سازه‌های بتونی و.. در آن جلوگیری شود. ضمن اینکه در صورت نیاز به ساخت سازه باید مطابق قوانین به‌صورت محدود سازه‌هایی سازگار با طبیعت در آن بنا شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به جنگل ابر توقعاتی برای مردم و گردشگران ایجاد کرده افزود: باید برای جاذبه‌های گردشگری استان طرح‌های جامع و کارشناسی شده تدوین شود تا در این حوزه رویکرد تقاضا محوری را جایگزین رویکرد عرضه محوری کنیم.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه گردشگری تاکید و تصریح کرد: کمک به فعالیت بخش خصوصی به تقویت سرمایه‌گذاری در این حوزه کمک شایانی می‌کند.

عسگری بر ضرورت توجه بیشتر به مردم و جوامع محلی تاکید کرد و گفت: باید به جای نام بیشتر به‌دنبال نان و اشتغالزایی برای مردم بومی منطقه باشیم .

وی نقش مردم محلی حاشیه مناطق جنگلی در حفاظت از جنگل‌ها و از جمله جنگل را مهم خواند و افزود: طرح حفاظت از جنگل‌ها و منابع طبیعی بدون مشارکت مردم، امکان پذیر نیست .

معاون استاندار سمنان ادامه داد: برای افزایش مشارکت مردم باید ظرفیت‌های اقتصادی منطقه شناسایی و با مردم به اشتراک گذاشته شود تا مردم محلی نیز از منافع منطقه منتفع شوند .

وی با اشاره به اقبال گردشگران به مناطق جنگلی پیشنهاد کرد: مناطقی از جنگل با توافق مقامات محلی به‌عنوان سایت گردشگری تعیین و با حفظ الزامات کامل زیست محیطی و برنامه‌ریزی کارشناسانه مورد استفاده قرار گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید