لزوم تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس

    کد خبر :854383

فرمانده علمیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران بر لزوم تهیه شناسنامه بهداشتی برای مدارس با هدف تعیین تجهیزات و وسایل مورد نیاز آن‌ها پیش از بازگشایی تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زالی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان تهران در خصوص برگزاری مراسم ۱۳ آبان در سال جاری گفت: قطعا برگزاری هر تجمعی در مراسمات این روز باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی انجام شود. شیوه‌نامه‌ای هشت صفحه‌ای که برای مراسم عاشورا نیز وجود داشت برای این مراسم باید در دستور کار قرار گیرد. شیوه‌نامه‌ای که در آن فاصله افراد و بسیاری از موارد دیگر مشخص شده بود.

وی افزود: باید یک هفته قبل از برگزاری مراسم ارزیابی‌های لازم صورت بگیرد چرا که ممکن است شرایط در فاصله یک هفته‌ای برگزاری این مراسم کاملا تغییر کند؛ لذا پیشنهاد من این است که برای در نظر گرفتن ملاحظات بهداشتی و رعایت هر چه بیشتر شیوه‌نامه‌ها کمیته‌ای متشکل از معاونت درمان یه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان تبلیغات اسلامی یک هفته قبل از برگزاری مراسم در جلسه‌ای مشترک وضعیت را مورد ارزیابی قرار دهند.

زالی تأکید کرد: باید به این نکته توجه داشته باشیم که مراسم ۱۳ آبان ماهیتا و اساسا برای دانش‌آموزان و دانشجویان است که در امر واکسیناسیون در حال حاضر جمعیت کمتری را شامل می‌شوند.

وی در خصوص موضوع بازگشایی مدارس نیز گفت: باید شناسنامه بهداشتی برای مدارس در امر بازگشایی تهیه شود به شکلی که برای هر مدرسه بدانیم که در چه وضعیتی قرار دارد و چه تجهیزات و وسایلی را لازم دارد. باید هر مدرسه برای بازگشایی این شناسنامه را داشته باشد نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود.

زالی تأکید کرد:‌موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد این است که استاندار تهران از طریق وزارت کشور این موضوع را سوال کنند که بازگشایی مدارس همچنان منوط به واکسیناسیون دانش‌آموزان و کادر مدارس است یا خیر. از سوی دیگر سرانه تخصص یافته به مدارس تهران به لحاظ لجستیک و تجهیزات مکفی نیست. باید پکیج سرانه متفاوتی برای مدارس در نظر گرفته شود تا بتوانند نسبت به تهیه وسایل ضدعفونی، ماسک و… اقدام کنند. قطعا با شرایط موجود سرانه‌ای که وجود دارد تطبیق نمی‌کند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونا استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از اعلام آمادگی برخی مراکز تجمیعی واکسیناسیون برای راه‌اندازی بخش مستقل تزریق واکسن دانش‌آموزان خبر داد و افزود: اگر نامه‌ای نوشته شود قطعا این مراکز می‌توانند در لکه‌گیری ۳۵ درصد از دانش‌آموزان که واکسن خود را دریافت نکرده‌اند نقش بسزایی داشته باشند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید