لزوم بازنگری تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها در پایتخت

    کد خبر :155886

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر مصوبه افزایش 10 درصدی کرایه‌ تاکسی‌ها در بسیاری از نقاط شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی شهر رعایت نمی‌شود، افزود: نرخ 10 درصدی افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها نیازمند بازنگری است، چراکه این مقدار با واقعیت مطابفت ندارد و نمی‌توانیم بر این اساس همه شهر تهران را یکنواخت ببینیم. لذا تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها در مناطق مختلف پایتخت نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

به گزارش افکارنیوز، محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورا رانندگان تاکسی در شهر تهران مجاز هستند که سالانه فقط 10 درصد قیمت کرایه‌ها را افزایش دهند و این مسئله منوط به داشتن دستگاه کارتخوان شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مصوبه افزایش 10 درصدی کرایه‌ تاکسی‌ها در بسیاری از نقاط شهر تهران به ویژه در مناطق شمالی شهر رعایت نمی‌شود، افزود: نرخ 10 درصدی افزایش کرایه‌ تاکسی‌ها نیازمند بازنگری است، چراکه این مقدار با واقعیت مطابفت ندارد و نمی‌توانیم بر این اساس همه شهر تهران را یکنواخت ببینیم. لذا تعیین نرخ کرایه تاکسی‌ها در مناطق مختلف پایتخت نیازمند کار کارشناسی دقیق است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: برخی از خیابان‌های تهران هموار و کم شیب و برخی دیگر دارای شیب زیاد هستند، بنابراین نمی‌شود برای همه مناطق شهر یک تعرفه و قیمت یکسان لحاظ کرد.

وی افزود: کارشناسی دقیق و تعین نرخ صحیح و عادلانه برای کرایه تاکسی‌ها که به واقعیت نزدیک و قابل اجرا باشد در حال انجام است.

علیخانی در رابطه با ایجاب وجود دستگاه کارتخوان برای تاکسی‌ها طبق مصوبه سابق شورای شهر تهران تصریح کرد: داشتن دستگاه‌های کارتخوان، پشتیبانی و اینترنت مصرفی آن‌ها برای رانندگان تاکسی‌ها هزینه بر است، بنابراین عدم پذیرش این کارتخوان ها از سوی رانندگان دور از ذهن نیست.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به لزوم بهره گیری از تکنولوژی های نوین ادامه داد: با توجه به توسعه و گسترش استفاده از نرم‌افزارهای تلفن همراه در میان مردم، پرداخت کرایه تاکسی‌ها از طریق این نرم‌افزارها برای مسافران امکان پذیر شده است و به وسیله این ابزار دیگر مشکل پول خرد حل می‎شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید