رئیس پلیس راهور ناجا تاکید کرد

لزوم افزایش کیسه‌ هوای خودروها به 4 کیسه/ حضور پلیس در 101 گردنه در طرح زمستانی

    کد خبر :197717

رئیس پلیس راهور ناجا بر لزوم افزایش آمبولانس‌های هوایی و پایگاه‌های امداد و نجات در کشور تاکید کرد و گفت: نیمی از تلفات جاده‌ای در ایران در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست می‌دهند

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در حاشیه سفر به سمنان برای بررسی وضعیت تلفات جاده‌ای این استان ، اظهار کرد: تقویت آمبولانس‌های هوایی و افزایش ایستگاه‌ها و پایگاه‌های امداد و نجات در سطح محورها و همچنین ارتقاء ایمنی خودروهای تولید داخل می‌تواند به کاهش آمار تلفات حوادث رانندگی در کشور کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه ایمنی خودروها بهتر شده اما همچنان نیازمند ارتقاء بیشتر است، افزود: در حال حاضر سیستم ترمز ضد قفل و دو کیسه ایمنی هوا در سواری‌های تولید داخل تعبیه می‌شود که باید کیسه‌های هوا حداقل به چهار کیسه افزایش یابد و استانداردها نیز از رقم فعلی بیشتر شود.

رئیس پلیس راهور ناجا از وجود 51 استاندارد در تولید خودروهای داخلی خبر داد و اظهار کرد: این استانداردها براساس استانداردهای اروپایی تعریف شده است البته تعداد استانداردها در کشورهای اروپایی بالغ بر 120 استاندارد است لذا 51استاندارد فعلی باید افزایش بیشتری یابد.

وجود 5400 نقطه حادثه‌خیز در کشور

وی به افزایش تولید خودرو در ایران اشاره و تصریح کرد: از سال 84 تاکنون تعداد خودروها در ایران تقریبا سه برابر شده و از 7.5میلیون خودرو به بیش از 20 میلیون خودرو رسیده و تعداد موتورسیکلت‌ها نیز از حدود چهار میلیون به بیش از 11.5میلیون افزایش یافتند لذا برای کاهش تلفات جاده‌ای می‌طلبد که استانداردهای خودرویی در کشور ارتقاء یابد.

مهری به وجود 5400 نقطه حادثه‌خیز در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: به همت وزارت مسکن و شهرداری‌ها تعداد نقاط حادثه‌خیز در چند سال اخیر از 8000نقطه به 5400 نقطه کاهش یافت در واقع 2000 نقطه حادثه‌خیز شهری و 3400 نقطه حادثه‌خیز جاده‌ای همچنان در کشور وجود دارد که باید برای رفع آنها تلاش بیشتری شود تا شاهد کاهش تلفات جاده‌ای در کشور باشیم.

وی به حضور پلیس در 101 گردنه در طرح زمستانی اشاره کرد و گفت: همکاران ما تا پایان طرح در این نقاط حضور دارند و با همکاری دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان بر محورها نظارت دارند.

به گفته رییس پلیس راهور ناجا، همکاران ما در حال حاضر براساس 172 کدتخلف در سطح معابر و محورها اعمال قانون می‌کنند. اعمال قانون با هدف حفظ جان سرنشین خودروها انجام می‌شود و پلیس با رانندگان متخلف و تخلفات پرحادثه و از جمله سرعت غیرمجاز، رانندگی پرخطر و… به شدت برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 80درصد تلفات درون شهری مربوط به عابرین پیاده و موتورسیکلت‌سوارها است افزود: ایمن‌سازی برای عابرین پیاده، ایجاد پل‌های عابر یا مکانیزه و…تا حد زیادی می‌تواند به کاهش تلفات در این بخش کمک کند.

رئیس پلیس راهور ناجا از استان سمنان به عنوان یک استان مهم و پرتردد نام برد و با اشاره به تردد بالای بار و مسافر در این استان در تمام فصول تصریح کرد: قرار گرفتن استان در مسیر مشهد مقدس و همچنین هم‌مرز بودن با استان‌های شمالی، محورهای استان سمنان را به محورهای مهم و پرترددی تبدیل کرده و از این رو می‌طلبد که توجه بیشتری به آنها شود.

وی با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای در این استان گفت: بیش از 50درصد تلفات استان به دلیل واژگونی خودرو بوده در حالی که میانگین این شاخص در کشور 30تا 35درصد است .

سردار مهری از افزایش تصادفات جاده ای در استان سمنان خبر داد و همچنین دلیل حجم بالای واژگونی در سمنان را کویری بودن جاده‌های آن دانست و گفت: باتوجه به فراوانی بالای واژگونی‌ها ایجاد استراحت‌گاه‌های بین راهی در استان امری ضروری است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید