رئیس اداره محیط زیست تهران تاکید کرد

لزوم احداث تصفیه خانه در منطقه فیروزبهرام

    کد خبر :242450

رئیس اداره محیط زیست تهران با تاکید بر لزوم ساخت تصفیه خانه در منطقه فیروزبهرام گفت: شبکه فاضلاب منطقه ۹ در صورت ساخته نشدن این تصفیه خانه کارآیی لازم را نخواهد داشت.

محمد حسین بازگیر در گفت‌وگو با ایسنا بر لزوم احداث تصفیه خانه فاضلاب در منطقه فیروزبهرام تاکید و اظهارکرد: موضوع احداث شبکه فاضلاب در منطقه ۹ از اهمیت بسزایی برخوردار است اما نباید تنها به فکر ایجاد این شبکه در منطقه باشیم بلکه کار نهایی ایجاد تصفیه خانه فاضلاب در منطقه فیروزبهرام است تا پساب جمع‌آوری شده توسط شبکه نهایتا در این تصفیه خانه به چرخه استفاده مجدد باز گردد.

وی افزود: احداث شبکه فاضلاب در منطقه ۹ در حال پیگیری است ولی باید در خصوص احداث تصفیه خانه با تعامل دستگاه‌های ذیربط روند انجام کار تسریع شود. بی تردید تا زمانی که این تصفیه خانه ساخته نشود شبکه فاضلاب در منطقه ۹ کارآیی خود را نخواهد داشت. لذا از مدیریت شهری و فرماندار تهران و شرکت آب و فاضلاب درخواست می‌کنیم که برای ساخت این تصفیه خانه پیگیری‌های جدی انجام دهد.

رئیس اداره محیط زیست تهران در خصوص آلودگی صوتی فرودگاه مهرآباد گفت: یکی از مشکلات منطقه ۹ که شکایت اهالی این منطقه را نیز به همراه دارد، آلودگی صوتی فرودگاه مهرآباد است. در جریان این مشکل موضوع مورد بحث این است که فرودگاه مهرآباد با ۸۰ سال قدمت در شهر به رسمیت شناخته نشده است.

وی افزود: فرودگاه باید از شهر جدا یا به محل دیگری منتقل یا اینکه تصمیم نهایی بر باقیماندن «مهرآباد» در محل کنونی اتخاذ می‌شد. در شرایط فعلی این فرودگاه در این محل باقیمانده است و کریدور ورود و خروج به شهر تهران محسوب می‌شود اما در طرح جامع شهر به رسمیت شناخته نشده است.

بازگیر ادامه داد: به‌طور کامل مشخص است که هواپیما در کجا به ساختمان‌های مسکونی نزدیک می‌شود و هنگام خروج از فرودگاه نیز معین است که در چه محدوده‌ای شهروندان را به لحاظ آلودگی صوتی تحت تاثیر قرار می‌دهد. لذا در این مسیر باید مبلمان شهری، شکل فضای سبز و تراکم جمعیتی در منطقه هم‌راستای وجود فرودگاه مهرآباد تغییراتی داشته باشد اما به چنین پرداخته نشده است. بی تردید هنوز دیر نشده و می‌توان برای حل این موضوع با کمک شورایاری‌ها به عنوان نمایندگان مردم منطقه موضوع را حل و فصل کرد.

وی تاکید کرد: از سوی مسئولان فرودگاه در مورد آلودگی صوتی و سایر آلودگی‌ها برخی موضوعات دنبال و اقداماتی انجام شد اما برخی از اقدامات خارج از توان این مجموعه است و باید با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌ها به نتیجه برسد.به عنوان نمونه می‌توان به ممنوعیت پرواز شبانه هواپیماها از فرودگاه مهرآباد به جز مواد خاص می‌توان اشاره کرد.

بازگیر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع برخی تغییر کاربری‌ها در منطقه ۹ شهر تهران و آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از این موضوع اشاره کرد و گفت: در منطقه ۹ پادگانی وجود دارد که برخی واحدهای صنعتی در آن بدون مجوزهای قانونی مستقر شدند و فعالیت می‌کنند که نحوه فعالیت این واحدها همچنین آلودگی‌های ناشی از فعالیت آن‌ها در جلسه مشترکی با شهرداری تهران و فرماندار تهران مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا در آینده نزدیک نسبت به حل این معضل اقدامات عملی انجام شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید