لایحه بودجه 99 فشار بیشتری را به مردم تحمیل می‌کند

  • سیاسی
  • شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۸:۴۱
    کد خبر :664589

عضو حزب اراده ملت با انتقاد از لایحه بودجه سال 99 گفت: متأسفانه لایحه بودجه سال آینده به‌گونه‌ای بسته شده که فقط به مردم فشار وارد می شود.

 

جلسه شورای مرکزی حزب اراده ملت با حضور دبیرکل و اکثریت اعضای در محل دفتر مرکزی حزب اراده ملت برگزار شد.

 

** لایحه بودجه 99 باعث فشار بیشتر به مردم می‌شود

 

در ابتدای این جلسه لایحه بودجه 99 مورد بحث و بررسی قرار گرفت. افشین فرهانچی در این باره گفت: متأسفانه لایحه بودجه سال آینده به‌گونه‌ای بسته شده که فقط به مردم فشار وارد می شود. دولت برای کاهش هزینه های خود تنها به میزان افزایش حقوق کارکنان لشکری و کشوری بسنده کرده است.

 

وی افزود: برخی نکات در این لایحه بودجه به شدت به چشم میخورد که در دوره های گذشته اتفاق نیفتاده است.

 

عضو اراده ملت با بیان اینکه مرکز پژوهش های مجلس برخلاف سنوات گذشته هیچ گونه دفترچه و کتابی در باب توضیح واضح لایحه بودجه ارائه نداده است، گفت: دولت قصد دارد بخشی از هزینه های خود را از محلی تهیه کند که این محل در سال جاری تقریبا هیچ عایدی نداشته است. این محل فروش اموال دولت است.

 

**افزایش تعرفه خدمات دولت، معیشت مردم را نشانه رفته است

 

فرهانچی ادامه داد: یکی دیگر از شرایطی که اوضاع معیشتی مردم را هدف گرفته افزایش 25 تا 26 درصدی تعرفه خدمات و یا تولیدات اختصاصی دولت است. برای مثال خدماتی مانند پست، دریافت شناسنامه،کارت ملی و … و عوارض آزادراه‌ها افزایش چشمگیری خواهد داشت. همچنین تصمیم گرفته شده 8 میلیون دلار دیگر از صندوق توسعه ملی برداشت شود که به نظر می‌رسد بیش از پیش این صندوق از موجود تهی می‌شود.

 

فرهانچی افزود: برخی اظهارات بیگی نماینده مجلس شورای اسلامی خبر از قاچاق بنزین از طرف منابع وابسته به دولت می دهد تا بتواند دلار به کشور وارد کند. البته ما در صحت این موضوع شک داریم اما اظهارات جناب بیگی کاملا قاطعانه است.

 

حزب اراده ملت امیدوار است نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی دقیق این لایحه بر میزان افزایش حقوق کارکنان دولت اضافه شود.با در نظر گرفتن تورم افزایش 15درصدی حقوق ها بسیار ناچیز است و باعث فشار روز افزون به معیشت مردم می شود.

 

همچنین در این جلسه وضعیت تمام کاندیداهای اختصاصی حاما برای یازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور مورد بررسی قرار گرفت. حاما در 12 استان کشور 30 کاندیدای اختصاصی دارد که جزییات آن را بعد از تایید نهایی صلاحیت ها توسط هیئت نظارت شورای نگهبان در رسانه های اعلام خواهد کرد.

 

**تلاش برای حضور پرشور مردم در انتخابات

 

در ادامه جلسه احمد حکیمی پور گفت: اصلاح طلبان در شورای هماهنگی و شورای عالی در تلاش هستند نا امیدی موجود در جامعه را کمرنگ و حضور مردم در پای صندوق رای را پرشکوه سازند.

 

وی افزود: شورای عالی و شورای هماهنگی در انسجام نسبتا خوبی قرار گرفته اند و ممکن است لیست نهایی اگر بنا به انتشار باشد در شورای هماهنگی قطعی شود.

 

اسماعیل مختاری رئیس ستاد انتخابات حاما در سخنانی در واکنش به حوادث آبان ماه در کشور گفت: در جریان افزایش قیمت بنزین آن چیزی که بسیار دردناک بود نقش نهادهای انتخابی توسط مردم بود که به محاق رفت. نهادهای انتخابی در کشور به اجرا کننده تصمیمات بالا به پایین شده اند.برخلاف حضور حداکثری مردم برای ایجاد نمایندگان خود در این نهادها اما شاهد هستیم که هیچ دود سفیدی از این نهادها بلند نمی‌شود.

 

وی افزود: اعتراضات آبان ماه پس از دی ماه سال 96 نشان داد که این موج در حال تبدیل شدن به یک جنبش اجتماعی است که در این بین وظیفه حاکمیت صبر بردباری و هدایت این جنبش به راهکارهای قانونی و مسالمت آمیز است. نگاه قهری به این جنبش می تواند تبعات خطرناک و جبران ناپذیری را برای کشور و انقلاب داشته باشد.

 

به اعتقاد مختاری باید توجه داشت که در شرایط رادیکال، نهادهای انتخابی و مدنی صدایشان به هیچ جا نمی رسد. زیرا هر نوع سخنی بگویند یا به سازش کاری و یا به براندازی محکوم می شوند به همین علت بود که پس از حوادث ابان ماه احزاب در چشم مردم بیش از پیش منفعل و بی تاثیر شدند.

 

به گزارش فارس،عضو حزب اراده ملّت افزود: حزب اراده ملت می کوشد تا با استفاده تمام راهکارهای قانونی هزینه اداره کشور و زندگی مردم در بعد اقتصادی را کاهش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید