قیمت گوشت قرمز تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد

    کد خبر :869765

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با حمایت از طرح خرید دام مازاد دامداران گفت: دولت با خرید حمایتی دام زنده (سبک و سنگین) از تولید حمایت کرد و جلوی ورشکستگی صنعت دامپروری را گرفت.

منصور پوریان در گفت‌وگو با ایرنا در اهواز افزود: هرچند دولت این طرح را اندکی با تاخیر شروع کرد ولی در هر حال قدم بزرگی برای حمایت از تولید و ذخیره سازی گوشت و عرضه به بازار در زمان‌های خاص برداشت.

وی با تایید برخی مشکلات دامداران که با افزایش تولید و نبود بازار رو به رو بودند و در مواردی دام مولد را روانه کشتارگاه می‌کردند بیان کرد: با خرید حمایتی دام زنده فشار از روی دامدار برداشته شد و دامدار از این پس مجبور نیست دام مولد خود را کشتار کند.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه دام مازاد زیاد است ولی بازار قدرت جذب آن را ندارد افزود:خرید حمایتی دام زنده ، به طور قطع به افزایش گوشت قرمز در بازار منجر نخواهد شد.

طرح خرید دام زنده سبک و سنگین از دامداران داخلی توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور از۲ هفته پیش شروع شد که با استقبال دامداران رو به رو شده است.

خرید تضمینی حمایتی هر کیلوگرم دام زنده سبک ۶۲۰ هزار ریال و دام سنگین ۵۹۰ هزار ریال است.

قیمت گوشت قرمز تا پایان امسال افزایش نمی‌یابد

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور گفت: با وجود شروع طرح خرید دام مازاد دامداران ، قیمت گوشت تا پایان امسال افزایش نخواهد یافت.

پوریان افزود:با گذشت ۲ هفته از شروع این طرح ملی، قیمت گوشت قرمز دچار نوسان و افزایش قیمت نشده چون دام به اندازه کافی در بازار وجود دارد و جای نگرانی نیست.

افزایش تعداد دام کشور

وی گفت: شمار دام سبک و سنگین کشور که پارسال ۶۸ میلیون راس بوده هم اکنون به ۷۱میلیون راس رسیده است.

پوریان با اشاره به اینکه در فصل پاییز نیز زاد و ولد دام در کشور از حد انتظار بیشتر بوده است افزود: همه اینها نشانه‌هایی از وضعیت خوب تولید دام در کشور است.

وی ادامه داد: هم اکنون عرضه دام از تقاضا بیشتر است هرچند به دلیل بالا بودن قیمت دام، مصرف گوشت قرمز در کشور کمتر شده است.

رییس شورای تامین کنندگان دام کشور بیان کرد: اگر نهاده‌های دامی به قیمت مصوب در بازار عرضه، و دست دلالان از نهاده‌ها کوتاه شود و مستقیم به دست دامدار و دامپرور برسد قیمت گوشت نیز کاهش خواهد یافت یا اینکه دست کم شاهد افزایش قیمت آن نخواهیم بود.

برنامه صادرات ۳۰۰ هزار راس دام سبک

پوریان با استقبال از تصمیم دولت برای صادرات دام سبک گفت: صادرات دام مازاد و ارزآوری برای توسعه صنعت دامداری به افزایش تولید منجر خواهد شد.

وی با اشاره به صدور ۳۰۰ هزار راس دام زنده به چهار کشور کویت ، عمان ، قطر و عراق افزود: سهم خوزستان برای صادرات دام سبک ۵۰هزار راس است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید