قیمت گلکسی اس 22 و نسخه های مختلف آن فاش شد

    کد خبر :861130

هنوز زمان رونمایی از گوشی‎های سری گلکسی اس 22 توسط سامسونگ مشخص نشده ولی به تازگی یکی از لیکسترهای مورد اطمینان توئیتری،  قیمت شروع نسخه‌های مختلف این سری را اعلام کرده است. اگر قیمت‌های فوق صحیح باشد باید گفت که سامسونگ نسبت به مدل‌های سال‎‌های گذشته، تغییرات مثبتی در دو نسخه و یک سیاست‌گذاری عجیب برای نسخه اولترا در نظر گرفته است.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_سری گلکسی اس 22 را باید متفاوت‌ترین سری از 8 سال گذشته در محصولات پرچمدار سامسونگ بدانیم. در واقع با حذف و کنار گذاشتن فرایند تولید گوشی‎‌های سری گلکسی نوت، حالا سری گلکسی اس تنها جلودار و پرچمدار محصولات سامسونگ بوده و انتظارات از آن‌‎ها بالاتر خواهد رفت.

در مقابل به دلیل مشکلات ناشی از بحران تراشه، هنوز وضعیت تراشه مورد استفاده در تولید محصولات این سری به صورت شفاف و قطعی اعلام نشده است. در واقع نمی‌‎دانیم که آیا سامسونگ همچنان قصد استفاده از تراشه‌های پرچمدار معرفی نشده Exynos 2200 در سری بین‌المللی این گوشی‌ها را داشته یا ممکن است تغییراتی استراتژیک در مورد آنها شکل گیرد.

به هر حال و همانطور که گفته شد یکی از کاربران توییتری قیمت نسخه‌های مختلف این گوشی‎‌ها را اعلام کرده است که نسبت به نسل قبلی افزایش 100 دلاری در مدل‌های پایه را نشان می‌‎دهد. بنابر پست منتشر شده، قیمت این دستگاه‌ها عبارت خواهند بود از:

  • شروع قیمت نسخه پایه سامسونگ گلکسی اس 22 از 849 دلار
  • شروع قیمت نسخه پایه سامسونگ گلکسی اس 22 پلاس از 1049 دلار
  • شروع قیمت نسخه پایه سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا از 1299 دلار

همچنین منبع منتشر کننده خبر به این نکته نیز اشاره کرده است که این قیمت برای نسخه‌های 256 گیگابایتی است که به نظر در زمان شروع عرضه، نسخه پایه محسوب می‌شوند. در واقع با نگاهی به نسل قبل باید گفت که سامسونگ قیمت‌ها را در سطح متعادلی نگه داشته و حتی آنها در مقایسه با آیفون 13 اپل نیز در موقعیتی متفاوت قرار دهد.

در حال حاضر گوشی‌ آیفون 13 با نسخه پایه 128 گیگابایتی با قیمت 799 دلار عرضه می‌شود و سامسونگ گلکسی اس 22 با حافظه 256 گیگابایت می‌تواند قیمتی 849 دلاری داشته باشد. در این حالت سوال آن است که کاربران کدامیک را ترجیح می‌دهند.

در این میان قیمت در نظر گرفته شده برای نسخه Galaxy S22 Ultra نیز بسیار چالش‌برانگیز است. رقیب مستقیم در تیم کوپرتینویی قیمت نسخه پایه آیفون 13 پرو مکس را با 128 گیگابایت حافظه داخلی را 1099 دلار و برای نسخه 256 گیگابایتی 1199 دلار در نظر گرفته که همچنان ارزان‌تر از رقبای کره‎‌ای هستند.

به هر حال اگرچه نمی‌‎توان به قیمت‌های سری گلکسی اس 22 اعلام شده توسط لیکسترها اعتماد 100 درصدی داشت ولی به نظر با این سیاست قیمت‌گذاری باید مسئولان سامسونگ نگران فروش گوشی‎های سری مورد انتظار گلکسی اس 22 باشند؛ چرا که علاوه بر اپل، دیگر شرکت‌ها مانند شیائومی نیز می‌توانند به رقبایی برای پرچمداران آنها تبدیل شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید