قیمت میوه تا پایان تابستان افزایش پیدا نمی‌کند

    کد خبر :339216

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران گفت: میادین مرکزی به دلایل مختلف فاکتور صادر نمی‌کنند که قطعا رسیدگی خواهد شد.

«اسدالله کارگر»، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، در گفتگو با برنا، در خصوص بازار میوه و نحوه قیمت‌گذاری و نظارت گفت: نظارت به صورت کامل در همه مناطق از سوی اتحادیه، اتاق اصناف و سازمان تعزیرات حکومتی در سطح شهر انجام می‌شود و سامانه ۱۲۴ به شکایات رسیدگی می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان تابستان افزایش قیمت خواهیم داشت، گفت: کاهش قیمت نداریم و در مورد افزایش نیز برنامه‌ای نداریم و باید در شرایط فعلی همین قیمت‌ها را مدیریت کنیم.

کارگر با بیان به اینکه به سبک فروش میوه فروشی‌ها کاری نداریم، گفت: سند ما در مقابل تعزیرات، فاکتور است. سه نوع قیمت، ضعیف، متوسط و درجه یک داریم اما با وجود این طبقه‌بندی، ملاک بازرسان اتحادیه صدور فاکتور توسط میادین است.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران با اشاره به بالا بردن 35 درصدی قیمت خریداری شده توسط مغازه‌دار افزود: اعضای ما از میادین خرید می‌کنند که باید برای این مقدار خرید از سوی فروشندگان میادین مرکزی، فاکتور دریافت کنند. بنابراین فاکتور مجاز به افزایش 35 درصدی قیمت است و اگر بیشتر از این باشد توسط اتحادیه و تعزیرات حکومتی برخورد قانونی می‌شود.

کارگر با تاکید بر اینکه میادین مرکزی به دلایل مختلف فاکتور صادر نمی‌کنند، گفت: از روز شنبه سیزدهم مرداد ماه گشت مشترک از سوی سازمان تعزیرات حکومتی، شورای شهر، نیروی انتظامی، اتحادیه بارفروشان، نماینده اتاق بازرگانی، اتحادیه میوه و تره‌بار در میادین حضور یافتند تا نظارت کامل انجام و فاکتور صادر شود تا در سطح شهر دچار گران‌فروشی و مشکل نشویم. مشکل از سمت عمده فروش‌های میادین تره‌بار است که حدودا 40 درصد آنها با دلایل مختلف فاکتور صادر نمی‌کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران تشریح کرد: زمانی که فاکتور از مبدا صادر نمی‌شود اعضای ما توسط تعزیرات حکومتی به جرم گرانفروشی معرفی می‌شوند.

کارگر ادامه داد: وظیفه‌ مامور تعزیرات این است که از توزیع کننده که اعضای ما هستند هنگام نظارت در سطح شهر، فاکتور به عنوان معیار طلب کنند و وقتی به اعضای ما فاکتور داده نمی‌شود، آنها از دید ناظر تعزیرات مقصر شناخته می‌شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید