قیمت خودرو ۹ اسفند ۱۴۰۲

    کد خبر :1054900

قیمت خودرو، امروز، چهارشنبه، 9 اسفند 1402، همچون روزهای گذشته روند صعودی را طی می‌کند. در این بین پژو پارس از ایران خودرو و کوئیک ساده دنده‌ای رشد چشگیری را تجربه کردند.

قیمت خودرو بار دیگر با نزدیک‌شدن به پایان سال، به سنت هر ساله خود پایبند مانده و در آستانه عید نوروز روند صعودی را در پیش گرفته است. امسال نیز این روند از اوایل اسفند شروع شده و امروز، چهارشنبه، ۹ اسفند ۱۴۰۲، به اوج خود رسیده است. چنانکه در بین ۳۰ محصول مورد بررسی موجود در بازار، تنها دو خودرو روند نزولی داشته‌اند و اکثر قریب به اتفاق آن‌ها تسبت به روز گذشته گران شده‌اند.

گذشته از اوج‌گیری دوباره ارز و تخلیه هیجانات قیمت دلار در بازار خودرو، از سیگنال‌دهی خودروسازانی نظیر ایران‌خودرو به بازار و چراغ سبز آن‌ها به گرانی خودرو نمی‌توان به‌راحتی گذشت و از آن چشم‌پوشی کرد.

به‌ویژه نشانه‌های توقف رسمی تولید پژو پارس پس از ۲۳ سال و درخواست ایران خودرو برای بالابردن قیمت محصولات خود در بازار خودرو کاملا مشهود است. البته با دورزدن شورای رقابت توسط وزارت صمت، به نظر می‌رسد در پشت‌پرده برخی از خودروهای چینی خواه ناخواه از شمول قیمت‌گذاری دستوری خارج شده‌اند تا بدین شکل پایه‌های سلطنت چینی‌ها بر بازار را محکم‌تر کنند و قیمت این محصولات در بازار آزاد هم فزاینده شود.

قیمت خودرو در بازار داخلی

قیمت خودرو در بازار داخلی در اکثر محصولات صعودی گزارش می‌شود. در بین ۲۰ محصول مورد بررسی تنها تارا دنده‌ای امروز با روند نزولی کار خود را آغاز کرد.

همچنین چهار محصول سایپا، یعنی تیبا صندوق‌دار، هاچ‌بک، پراید وانت و کوییک R اتومات به همراه سمند LX EF7 بنزینی پنج مدلی هستند که بدون تغییر نسبت به روز گذشته خرید و فروش می‌شوند.

۱۴ محصول دیگر کار خود را صعودی شروع کردند تا کلیت بازار برای متقاضیان خودرو نگران‌کننده باشد. به‌ویژه پژو پارس که از چندی پیش خبر توقف تولید آن منتشر شد اوج‌گیری خود را آغاز کرد، طی دو روز اخیر و پس از خروج رسمی از خط تولید ایران خودرو، حدود هشت درصد رشد کرد تا در آستانه ورود به کانال ۸۰۰ میلیون تومان قرار بگیرد.

پژو ۲۰۷i پانوراما دنده‌ای که مهم‌ترین رقیب قیمتی پژو پارس در بازار شناخته می‌شود، امروز هم ۲.۱ درصد رشد کرد تا زودتر از پژو پارس سقف ۸۰۰ میلیون تومان را بشکند. مدل اتومات این خودرو نیز از روند کلی محصولات ایران خودرو عقب نماند و امروز رشد ۲.۳ درصدی را به ثبت رساند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما نیز امروز ۱۵ میلیون تومان گران شد تا به ۶۴۰ میلیون تومان برسد.

تارا اتوماتیک که لوکس‌ترین محصول تولیدی ایران‌خودروست نیز از روند کلی بازار تبعیت کرد تا با نرخ یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومانی یکه‌تاز بازار داخلی باشد.

قیمت خودرو داخلی

نگاهی به قیمت محصولاتی که از لحاظ قیمتی نزدیک به پژو پارس هستند به‌خوبی نشان می‌دهد توقف تولید پژو پارس بدون رونمایی از جایگزین مناسب آن، تا چه اندازه سیگنال منفی به بازار مخابره کرده است.

علاوه بر تارا دنده‌ای، در جدول پایین هم مشخص است محصولاتی نظیر دناپلاس تیپ ۲ توربو، دناپلاس تیپ ۱ دنده‌ای و سمند سورن‌پلاس دوگانه‌سوز که در محدوده قیمتی پژو پارس هستند از پرچم‌داران افزایش قیمت در روز جاری شده‌اند.

گرچه کوئیک R اتومات تغییری نسبت به روز گذشته ندارد، سه مدل دیگر کوییک رشد قابل توجهی داشته‌اند تا بازار سایپا هم از ایران خودرو عقب نماند. به‌ویژه کوئیک دنده‌ای ساده که مدت‌ها پشت کانال ۴۰۰ میلیون تومان بود با یک جهش چشمگیر امروز به ۴۱۲ میلیون تومان رسید.

ساینا دنده‌ای S، دیگر سدان سایپا نیز رشد ۰.۹۳ درصدی را تجربه کرد تا به ارزش ۴۳۶ میلیون تومان معامله شود.

راناپلاس هم دیگر محصولی داخلی است که رسد آن کمتر از یک درصد گزارش می‌شود.

قیمت خودرو

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودرو در بازار مونتاژکاران چینی همانند داخلی صعودی به کار خود ادامه می‌دهد. با این حال سرعت رشد نرخ این محصولات کمتر از شتاب افزایش قیمت تولیدات ایران خودرو و سایپا در بازار است.

در بین ۱۰ محصول مورد بررسی چینی تنها ام‌وی‌ام X22 دنده‌ای اسپرت لاکچری با کاهش قیمت کار خود را در روز جاری آغاز کرد.

ددو محصول دایون Y5 ساده و پلاس بدون هیچ‌گونه تغییری نسبت به روز گذشته، به‌ترتیب با نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون و یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می‌شوند.

همچنین X55 ساده و اسپرت، دو محصول دیگر مدیران خودرو، همانند جک S5 اتومات ۱۴۰۰ و نیوفیس کرمان موتور هر کدام ۰.۶ درصد رشد داشتند.

جک S3 اتوماتیک با رشد ۱.۷ درصدی رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژی‌های امروز شد تا در جدیدترین معاملات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به ثبت برسد.

دیگنیتی پرستیژ، سوگلی شرکت بهمن موتور، که اخیرا بدون مجوز شورای رقابت در کارخانه افزایش قیمت خورد، در بازار نیز همچنان روند صعودی را طی می‌کند تا بین ۳۰ محصول مورد بررسی امروز گران‌ترین محصول باشد.

تیگو ۷ نیز ۱.۲ درصد رشد قیمت را تجربه کرد تا به بهای یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

قیمت خودرو

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید