قیمت خودروی K۱۳۲ رقابتی خواهد بود

    کد خبر :729885

“محسن ناقدی” امروز (شنبه) در نشست خبری در محل شرکت ساپکو در خصوص قیمت بالای ارائه شده در برنامه پیش فروش این محصول جدید ایران خودرو خاطرنشان کرد: تولید این خودرو با فناوری های روز و طراحی های جدید انجام می شود که هزینه‌های بالایی داشته است.

به گفته این مقام مسوول ایران خودرو، اجرای کامل استانداردهای ۸۵ گانه مدنظر سازمان ملی استاندارد دیگر نکته‌ای است که در طراحی و تولید این خودرو در دستور کار قرار گرفته است که هزینه های خاص خود را دارد.

وی بیان داشت: با این حال مهندسی قیمت در این خودرو نیز لحاظ خواهد شد و با قیمت رقابتی به دست مشتریان خواهد رسید.

ناقدی ادامه داد: مشارکت بیش از ۶۰ هزار نفر در برنامه پیش ثبت‌نام این خودرو نشان داد مردم از قیمت‌گذاری آن ناراضی نیستند.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: قیمت های ارائه شده در برنامه پیش فروش اخیر ایران خودرو، علی الحساب بوده و قیمت نهایی در زمان تحویل توسط دستگاه‌های متولی تعیین خواهد شد و ایران خودرو موظف است بر اساس آن قیمت ها تحویل دهد.

در خودروی K۱۳۲، بلوغ طراحی خودروسازی ایران قابل مشاهده است و به ادعای اهالی فن، کمتر کارشناس خارجی قادر به گرفتن ایراد از آن است.

این خودرو با ۱۱۵ اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو۵، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) خواهد بود و در ساخت بدنه آن از ورق های با ایمنی بالا استفاده شده است.

مهمترین ویژگی های پروژه K۱۳۲، پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه، تولید قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای تولید قطعات آن است.

پروژه محصول K۱۳۲ با دو نوع موتور و در دو گونه گیربکس دستی و اتوماتیک تولید خواهد شد و قرار است این خودرو در مرحله نخست با موتور EC۵ و گیربکس دستی به بازار عرضه شود.

در برنامه توسعه ای پروژه محصول K۱۳۲، تولید این محصول با موتور ای. اف ۷ توبورشارژ پلاس و گیربکس اتوماتیک نیز قرار دارد.

۱۳۹ قطعه ساز ایرانی، داخلی‌سازی قطعات این خودرو را بر عهده دارند و تعداد سازندگان دانش بنیان حاضر در آن نیز قابل توجه است، همچنین همه قطعات فلزی این پروژه در داخل ساخته شده است.

اکنون وابستگی ۲.۷ درصدی در قوای محرکه و ۴.۹ درصدی در تولید شاسی این محصول وجود دارد و با همت و توانمندی قطعه سازان داخلی انتظار می‌رود این وابستگی اندک نیز برطرف شود.

کسری قطعات در ایران خودرو

قائم مقام ایران خودرو همچنین در خصوص خودروهای باقی مانده در کف پارکینگ ایران خودرو، یادآور شد: با توجه به شرایط حساسی که در زنجیره تامین وجود دارد برخی قطعات با تأخیر به خط تولید می رسد، اما ماندگاری این خودروها تحت کنترل است.

وی ادامه داد: بیشترین کسری قطعات مربوط به قطعات با فناوری بالا (High Teck) است که باید اجزای آن وارد کشور شود؛ در این زمینه مشکلات گمرکی و تخصیص ارز آنها باید حل شود، هرچند تاکنون کمک‌های قابل توجهی برای تسهیل خروج قطعات از گمرک از سوی وزارت صنعت به انجام رسیده است.

به گزارش ایرنا، چهارشنبه هفته گذشته “مهدی صادقی نیارکی” معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از وجود بیش از ۹۳ هزار دستگاه خودروی ناقص در کف پارکینگ خودروسازان خبر داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید