قیمت تور استانبول نوروز 1402

    کد خبر :980209

ترکیه به‌عنوان کشوری اروپایی و در مرز غربی ایران شناخته می‌شود که جاذبه‌های گردشگری متنوعی دارد. درعین‌حال شهر استانبول جاذبه‌های بیشتری دارد و به همین دلیل بیشتر توریست‌ها علاقه دارند که تعطیلات خود را در این شهر سپری کنند. این شهر در آغاز بهار و هم‌زمان با تعطیلات نوروزی ایرانی، جشن‌ها و فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌کند. همچنین آب‌وهوای بسیار خوب و معتدلی دارد و باعث می‌شود که بهترین انتخاب برای تور استانبول نوروز 1402 باشد. البته در کنار سفر به استانبول، در ایران نیز شهرهایی با جاذبه گردشگری بسیار زیاد، منتظر حضور مسافران در روزهای نوروز هستند. به طور مثال تور کیش نوروز 1402 انتخاب خوبی است تا در آب‌وهوای بهاری کیش نفس بکشید و در جشنواره‌های مختلف آن شرکت کنید. اما درصورتی‌که قصد دارید با قیمت تور استانبول نوروز 1402 و جاذبه‌های متنوع آن در فصل بهار بیشتر آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه من بمانید.

جاذبه‌های فرهنگی استانبول در نوروز

اگر شما هم جزوکسانی باشید که علاقه زیادی به کتاب‌خوانی دارند، حتما در فستیوال کتاب‌فروشان استانبول شرکت کنید. این جشنواره در ماه مارس و تقریبا همزمان با روزهای تعطیلات نوروز در منطقه حیدر پاشا استانبول برگزار می‌شود. در این فستیوال که سالانه در ایستگاه مترو حیدر پاشا اجرا می‌شود، 40 کتاب فروش از سراسر دنیا حضور می‌یابند و کتاب‌های جدید خود را در معرض دید تماشاچیان و علاقمندان به فرهنگ و هنر قرار می‌دهند. فضایی کاملا صمیمی و فرهنگی که توجه کتاب دوستان را به خود جلب خواهد کرد.

البته علاوه بر این فستیوال، یک نمایشگاه بین‌المللی کتاب نیز با عنوان نمایشگاه CNR در منطقه یشیل کوی استانبول برگزار می‌شود. در این نمایشگاه نیز حدود 350 ناشر از نقاط مختلف جهان حضور دارند و کتاب‌های خود را در معرض نمایش و فروش می‌گذارند.

بهار استانبول و علاقمندان به گل و گیاه

با شرکت در تور استانبول نوروز 1402 به راحتی میتوانید به فستیوال گل و گیاه این شهر نیز سری بزنید. یکی از جشنواره‌های بزرگ و مطرح استانبول در ایام بهار و نوروز، فستیوال گل لاله است که برای مردم این شهر اهمیت زیادی دارد. شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید این جشنواره به‌نوعی جزو آداب و رسوم و ترکیه و استانبول محسوب می‌شود و در مشهورترین پارک‌های استانبول برگزار می‌گردد.

در این فستیوال، میلیاردها گل لاله از 120 نوع مختلف جمع شده و مردم می‌توانند به‌صورت رایگان آنها را بازدید کنند. همچنین در فضای جشنواره نیز، فعالیت‌های فرهنگ و هنری دیگری مانند مسابقه عکاسی از گل‌های لاله برگزار می‌شود در پایان به برندگان، جوایزی اهدا می‌شود.

جشنواره‌ای برای خرید

هنوز هم جاذبه‌های گردشگری دیگری در فصل بهار استانبول وجود دارد. شما می‌توانید در ایام نوروز از تخفیف‌های بسیار خوب فروشگاه‌های مختلف آن استفاده کنید. البته نمی‌توان انکار کرد که ترکیه کشوری با تورم بسیار بالا محسوب می‌شود. اما در برخی از ایام سالف تخفیف‌های خوبی در برخی از فروشگاه‌های آن اعمال می‌شود. یکی از این روزهاف تعطیلات نوروز است و شما می‌توانید از این فرصت برای خریدی بهتر و مقرون‌به‌صرفه استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که برخی از شهرهای گردشگری ایران نیز شرایط تخفیفی بسیار خوبی برای گردشگران ایجاد می‌کنند. به‌طور مثال شاید بد نباشد که امسال سری به کیش بزنید و در تور کیش نوروز 1402 شرکت کنید تا در کنار استفاده کردن از زیبایی‌های طبیعی این جزیره، از تخفیف‌های خوب آن هم برای خریدهای خود برخوردار شوید.

قیمت تور استانبول به چه عواملی بستگی دارد؟

اولین فاکتوری که در تعیین قیمت این تور تاثیرگذار است، قیمت ارز و تورم آن خواهد بود. با توجه به اینکه قیمت بسیاری از خدماتی که در سفر خارجی دریافت میکنیم، بر اساس قیمت دلار تعیین می‌شود، بنابراین در ابتدا باید نیم‌نگاهی به قیمت دلار در اواخر اسفندماه و روزهای نزدیک به ایام نوروز داشت. نکته مهم دیگر این است که این تورم باعث می‌شود که قیمت تور استانبول نسبت به سایر روزهای سال حدود دو برابر افزایش داشته باشد.

در کنار این عامل، مسئله بعدی این است که شما چه نوع هتلی را برای اقامت خود انتخاب کرده باشید. هرچه میزان ستاره‌های هتل بیشتر باشد، امکانات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد و به‌تبع آن باید قیمت بیشتری برای اقامت چند روزه بپردازید. به‌طور مثال اگر بخواهید در یک هتل 5 ستاره و اتاقی دوتخته اقامت کنید، باید برای هر نفر مبلغی حدود 20 میلیون تومان بپردازید. در حالی که برای اقامت در یک هتل 4 ستاره و اتاق دوتخته، هر نفر باید حدود 18 میلیون تومان بپردازند.

نکته بعدی اینکه برای اقامت کودکان در هتل، مبلغ کمتری دریافت می‌شود. به‌طور مثال این عدد بستگی به تعداد ستاره‌های هتل دارد. اما در مجموع حدود 3 تا 4 میلیون تومان کمتر از هزینه اقامت یک فرد بزرگ‌سال خواهد بود.

درنهایت اینکه اگر هتل‌هایی را برای اقامت انتخاب کنید که در حومه و حاشیه شهر قرار دارد، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد. این در حال است که هتل‌های موجود در مرکز شهر قیمت بیشتری دارد. البته این موضوع را هم در نظر داشته باشید که هتل‌های حاشیه شهر در کنار ارزان بودن قیمت، باعث می‌شود که هزینه بیشتری برای رفت‌وآمد و جابه‌جایی بپردازید. اما هتل‌های مرکزی شهر، تمام امکانات تفریحی و گردشگری را در نزدیک‌ترین حالت ممکن، در اختیار شما قرار می‌دهند و از این نظر مقرون‌به‌صرفه محسوب می‌شوند.

مدت اقامت در استانبول

به‌صورت معمول تورهایی که در این زمینه فعال هستند، اقامت سه شب و چهار روز را در نظر می‌گیرند. درعین‌حال به‌دلیل قیمت‌های فزاینده‌ای که برای بلیط هواپیما، اقامت در هتل و سایر موارد در استانبول وجود دارد، تورهایی با مدت زمان بیشتر، چندان مقرون‌به‌صرفه به نظر نمی‌رسد و توجیه اقتصادی ندارد. زیرا به یک‌باره باید اختلاف قیمتی بسیار زیادی را برای اقامت بیشتر بپردازید. درصورتی‌که در همین مدت نیز می‌توانید از جاذبه‌های تاریخی، گردشگری و طبیعی این شهر استفاده کنید و خاطرات خوشی را با خود به سوغات ببرید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید