قیمت بلیت قطار از ابتدای تیر ماه گران می‌شود

    کد خبر :720837

میر حسن موسوی معاون مسافری راه آهن در برنامه رادیویی با بیان اینکه شرکت‌های حمل‌ونقل مسافری پیشنهاد ۲ برابر کردن قیمت بلیت قطارها را به ما اعلام کرده بودند گفت: بعد از رایزنی‌های انجام شده با شرکت‌های حمل‌ونقلی توافق شد که این شرکت‌ها پیشنهاد خودشان را با حداکثر کاهش ۴۰ درصدی به ما اعلام کنند.

او ادامه داد: تمامی پیشنهادات با کاهش ۴۰ درصدی به شورای عالی ترابری ارائه شده و این شورا با بررسی تمامی جوانب با افزایش متوسط ۲۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای مسافری موافقت کرده است.

موسوی با اشاره به اینکه این پیشنهاد در ۱۳ خرداد به ما ارائه شد افزود: با توجه به تعطیلات هفته گذشته نتوانستیم بررسی‌های دقیق را انجام دهیم و از روز گذشته بررسی و نرخ نامه‌ها در بسیاری از مقاصد در حال ارزیابی است.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به اینکه این افزایش قیمت از یکم تیرماه اعمال می‌شود گفت: پیش فروش قیمت بلیت قطار برای تیرماه از اواخر این هفته اعلام می‌شود و بعد از آن شرکت‌های حمل‌ونقلی می‌توانند این افزایش قیمت را اعمال کنند.

او با بیان اینکه مصوبه شورای عالی ترابری متوسط افزایش ۲۰ درصدی را اعلام کرده است گفت: شرکت‌های حمل‌ونقلی با توجه به هزینه و درآمد و تقاضایی که وجود دارد از ۱۵ تا ۲۵ درصد می‌توانند قیمت‌ها را تغییر دهند.

موسوی با اشاره به اینکه مقرر شده تمامی این شرکت‌ها نرخ‌های پیشنهادی خود را برای ما ارسال کنند، گفت: نرخ‌های پیشنهادی تمامی شرکت‌ها به ما باید اعلام شود.

او تصریح کرد: متاسفانه به علت شیوع ویروس کرونا و حذف سفرهای غیر ضروری بسیاری از شرکت‌های حمل‌ونقلی دچار خسارت‌های بسیار زیادی شدند

به گفته این مقام مسئول در اسفند و فروردین ماه شرکت‌های حمل‌ونقلی بیش از ۹۵ درصد از مسافرهای خودشان را از دست دادند که دولت برای جبران بخشی از این خسارت‌ها تسهیلاتی را برای آنها در نظر گرفته است.

او افزود: این افزایش قیمت بلیت قطار به هیچ عنوان به علت کرونا نبوده است.

جابه‌جایی بیش از ۵ میلیون نفر مسافر در مسیرهای حومه ای تهران
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، موسوی به افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای هم اشاره کرد و گفت: قطارهای حومه‌ای در طول روز چندین بار و به طور کوتاه مسیرهایی مانند تهران_کرج _ هشتگرد را طی می‌کنند.

او ادامه داد: قیمت بلیت قطار در این مسیرها از سال ۱۳۹۳ تا ۹۹ هیچ تغییر و یا افزایشی نداشته و در ۱۳ خرداد ماه شورای عالی ترابری این افزایش قیمت را مصوب و ابلاغ کرده است.

موسوی تاکید کرد: قیمت بلیت قطار حومه ای مسیر تهران_کرج_ هشتگرد ۱۵۰۰ تومان بوده که هم اکنون قیمت آن به ۲ هزار تومان رسیده است. همچنین قیمت بلیت مسیر تبریز_ شهرک تربیت معلم ۱ هزار تومان بوده که در حال حاضر به ۱۵۰۰ تومان رسیده و یا درود_اندیمشک ۴ هزار تومان بوده که هم اکنون به ۶ هزار تومان و تهران _پرند ۱۵۰۰ تومان بوده که هم اکنون به ۲ هزار تومان رسیده است.

معاون مسافری راه آهن یاد آور شد: قیمت مصوب که هم اکنون با افزایش روبه‌رو شده به مراتب بسیار کم تر از قیمت‌های سایر شقوق حمل‌ونقلی است.

او با اشاره به اینکه ما در سال گذشته ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر مسافر در بخش حمل‎ونقل ریلی جابه‎جا کردیم گفت: از این ۸ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، حدود ۵ میلیون نفر از این تعداد در بخش حومه‎ای از جمله تهران _کرج، تهران_ قم، تهران_ پیشوا، تهران_ پرند، تهران_کرج _ هشتگرد جابه‌جا شدند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید