قیمت‌های صعودی میوه در آستانه شب یلدا

    کد خبر :767654

در حالی که بازار خرید میوه در آستانه شب یلدا همه ساله داغ‌تر می‌شود، اما قیمت‌ها همچنان رو به بالاست و قصد پایین آمدن ندارد.

جدیدترین قیمت میوه از بازار عمده فروشی میدان مرکزی میوه و تره بار تهران حکایت از بالا بودن قیمت‌ها است که به رغم قول مسؤولان برای کاهش قیمت، اتفاق خاصی نسبت به هفته‌های گذشته وجود نداشته است.

هندوانه هم به بازار آمده و در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران که محل عمده فروشی است کیلویی ۴۰۰۰ تومان به فروش می‌رود. هندوانه میناب و خطی هم از کیلویی ۲۵۰۰ تومان تا ۳۵۰۰ تومان عرضه می‌شود.

قیمت سایر میوه‌های پرمصرف هم به این شرح است: هر کیلو انار دماوند ۱۶ هزار تومان و انار کوهستان ۱۸ هزار تومان به فروش می‌رود. پرتقال تامسون شمال ۱۲ هزار، پرتقال رسمی جنوب ۱۲ هزار، پرتقال ناول ۱۹ هزار، فروخته می‌شود.

همچنین سیب زرد دماوند ۱۵ هزار، سیب زرد لبنان میانی ۹ هزار، سیب قرمز دماوند ۷ هزار و سیب قرمز مراغه ۱۰ هزار عرضه می‌شود. همچنین انواع نارنگی از کیلویی ۱۰ هزار تا ۱۲ هزار تومان وجود دارد.

در بازار عمده فروشی میدان مرکزی میوه و تره بار میوه‌های خارجی خودنمایی می‌کند. آناناس کارتنی ۹۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود، که نسبت به هفته گذشته حدود ۱۰۰ هزار تومان در هر کارتن افزایش قیمت داشته است.

جدیدترین قیمت ۵۲ قلم انواع میوه و سبزی در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران به این شرح است:

 

 

به گزارش دانشجو، قیمت‌هایی که در این بازار عرضه می‌شود عمده‌فروشی است و طبق قانون مغازه‌داران سطح شهر می‌توانند تا ۳۰ درصد به این قیمت‌ها اضافه کنند، اما بررسی میدانی نشان می‌دهد که در برخی مغازه‌ها این افزایش قیمت تا صد درصد هم وجود دارد.

هر چه از جنوب به سمت شمال شهر می‌رویم، قیمت‌ها افزایش بیشتری می‌یابد. مغازه‌داران دلیل ا ین افزایش قیمت را اجاره‌های سنگین مغازه‌ها عنوان می‌کنند؛ یعنی آن‌ها در حقیقت قیمت اجاره مغازه‌های خود را از جیب مصرف کننده برمی‌دارند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید