قوچان‌نژاد:منتظر تولد فرزندم هستم و می‌خواهم انسانی خوب باشم/نگرش غربی‌ها از ایران اشتباه و منفی است

  • ورزشی
  • یکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ ۱۱:۰۷
    کد خبر :199938

مهاجم ایرانی تیم فوتبال هیرنفین هلند گفت:منتظر تولد فرزندم هستم و تلاش می‌کنم انسانی خوب باشم.

رضا قوچان نژاد اظهار داشت:سالی که گذشت پروژه‌ای را آغاز کردم و امیدوارم به نحوی خوب آن را نیز به پایان ببرم.

وی که هم اکنون که در روزهای گذشته همراه با تیمش در اردوی آماده‌سازی لامانگا اسپانیا بوده، به خبرنگار لوی‌واردر در مورد انتظار تولد فرزندش عنوان کرد:همسرم ۹ ماه را سپری کرده است، ما منتظریم.شرایط هیجان‌انگیز دارم اما تا حدی هم آرام هستیم.به زودی صاحب فرزند می‌شویم و من از این بابت خیلی خوشحالم.

قوچان نژاد در مورد حضور در جام جهانی که دفعه قبل در مسابقات برزیل آن را تجربه کرد و حتی با گل او به کره‌جنوبی، راهیابی به مسابقات میسر شد ، نیز عنوان کرد: یکی از نقاط اوج دوران ورزشی‌ام بود.یک جام جهانی بهترین صحنه است تا خودت را نشان دهی.

وی همچنین افزود:بازیکنان فوتبال در ایران به نحوی محبوبیت‌ و معروفیت دارند.فقط این امر خاص من نیست.مردم به طرزی باورنکردنی در فوتبال سهیم هستند.ایران یک ملت شاد و بسیار میهمان دوست است.هرچند هلند را هم دوست دارم اما به کشورم افتخار می‌کنم.به فرهنگ و جامعه‌اش می‌بالم.در غرب تصویری غلط و منفی از ایران هست.

بازیکن تکنیکی در ادامه مصاحبه در مورد دیدار با «فرانس فان زویمرن»‌رئیس باشگاه اف.ث اوترخت در لامانگا اظهار داشت:فرانس اخیرا در ایران بود.او در آنجا بیزنس کرد و نمی‌دانست چه اموری باید انجام دهد.او ایام خوبی را در آنجا سپری کرد.

وی در مورد برخی کشورهای خارجی که دنبال ناآرامی در ایران هستند، نیز عنوان کرد:فکر می‌کنم برخی کشورهایی که دنبال درگیری هستند،‌علاقمندند در ایران نا آرامی باشد تا از این طریق تاثیراتی بگذارند و باعث سرنگونی شوند. من متوجه این رفتار نمی‌شوم و دوست ندارم جزو آنها باشم.

او در مورد وضعیتش در تیم هیرنفین گفت:سعی کردم به مربی‌ام خودم را نشان دهم.تا به اینجا اعتبارم را خودم کسب کرده‌ام و چیزی پیشکشی نبوده است.برای دست‌یابی به یکسری چیزها جنگیدم اما نمی ‌توانم بگویم آن چه چیزی بوده است.از فرصت تعطیلی زمستانی و اردوی آماده‌سازی استفاده کردم تا ایده‌هایم را اجرا کنم.از این جهت هفته‌‌های اخیر برای من خوب بودند.با شور و احساسی تازه از هفته بعد تلاش جدیدی را آغاز می‌‌کنم.

قوچان نژاد در مورد احتمال خداحافظی از هیرنفین نیز اظهار داشت:در چند وقت گذشته مورد توجه در داخل و خارج هلند بودم.می ‌توانستم به سرعت بروم. تیم‌ها می‌دانند که من فوتبال بازی کردن را فراموش نکرده‌ام.در فصل گذشته من ۲۰ گل نزدم.به هرحال در رادار توجهات بودم.گری همسترا ، مدیر فنی و یورگن اشترپل از من پرسیدندد چه می‌خواهم. من هم گفتم که تمام و کمال روی حضور در هیرنفین تمرکز می‌کنم.اطمینان دارم همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.آنجه در فصل قبل ارائه کردم، می‌توانم دومرتبه ارائه دهم. از همه تیم‌های که برای همکاری علاقه نشان دادند، تشکر کردم.دوست دارم با هنک فرمان، همچنان برای حضور در تیم رقابت کنم.

قوچان نژاد که قراردادش با تیم هلندی تا تابستان سال آینده خواهد بود، در مورد وضعیت حضورش عنوان کرد:وقتی در تابستان سال ۲۰۱۶ به هیرنفین آمدم، به وضوح گفتم که می خواهم اینجا برای ۲ سال بمانم و به جام جهانی برسم.من پروژه‌ای را آغاز کردم و دوست دارم آن را به خوبی به پایان ببرم. می‌توانستم حتی در لیگ چین هم باشم.اگر می دانستید در آنجا چقدر درآمد می‌توانستم کسب کنم، آنوقت سر به سرم می‌گذاشتید.بله من فوتبالیستی هستم که دنبال نان است. به من بگویید چه فوتبالیستی اینطور نیست.اما پول همه چیز نیست.من بیش از هر چیزی، یک هوادار هیرنفین یعنی تیمی که مرا پرورش داد،‌هستم.می‌خواستم به هواداران تیم ، کیفیتم را نشان دهم.من در کویت ،‌قطر، بلژیک و انگلیس توپ زده‌ام.اما در لیگ برتر زیاد نبودم.

او همچنین گفت:در گذشته هیرنفین اغلب در سطح اروپا بازی می ‌کرد.اکنون آن سطحی را که داشت،نمی توان انتظار داشت.ما در شرایط دیگری بسر می‌بریم و آن دوره قدرت بسر آمده است.آنچه اکنون مهم است این بوده که جوانان با تلاش و البته خطا پیشرفت کنند و باعث کسب پول در آینده برای تیم شوند.

به گزارش فارس قوچان نژاد همچنین در مورد خود گفت:هم اکنون می‌دانم خیلی چیزها مهم‌تر از ورزش من هستند.خودم را خوب می‌شاسم. تلاش می ‌کنم انسانی خوب باشم.دوستان و خانواده‌ام می توانند به من اتکا کنند.بری آنها نهایت تلاشم را می‌کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید