قهرمان پارالمپیک انگشتر اهدایی رهبری را فروخت

    کد خبر :916465
انگشتر مقام معظم رهبری-رستمی

روح‌الله رستمی، قهرمان پارالمپیک، مدتی پیش در اقدامی خیرخواهانه اعلام کرد که هدیه ارزشمند انگشتر مقام معظم رهبری را که به وی اهدا شده بود، به نفع آزادی زندانیان جرایم مالی، در معرض فروش گذاشته است.

این انگشتر عقیق که مدتی پیش شخصا توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، به این ورزشکار تقدیم شده بود، با ارایه در سایت ایسام، توانست رکورد پایه ۲۰ میلیون تومانی را به نفع امور خیریه بشکند و با قیمت قابل توجه ۱۰۰ میلیون تومان به فروش برسد.

روح‌الله رستمی، این عمل خیرخواهانه را به نفع زندانیانی که به خاطر مبلغی اندک در زندان به سر می‌برند، آغاز کرد و با فروش این انگشتر، به هدف انسانی خود نزدیک‌تر شده است.

رستمی پیش از این گفته بود که این هدیه را بیشتر از جانش دوست دارد؛ اما آن را برای کاری پر خیر و برکت به حراج می‌گذارد.

لازم به ذکر است که این انگشتر سرخ رنگ از روز یکشنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) به مزایده گذاشته شد تا موجبات آزادی جمعی از مددجویان بدهکار در موضوعات مالی و محکومیت‌های دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا سوانح رانندگی را فراهم کند.

خریداران به دلیل ارزش معنوی این انگشتر و همراهی با نفس عمل خیرخواهانه رستمی، قیمت آن را پنج برابر قیمت پایه بالا بردند و در نهایت این انگشتر به مبلغ 100 میلیون تومان به فروش رسید.

روح الله رستمی متولد سال ۱۳۶۸ در شهر قم است. این ورزشکار، با شکستن رکورد پاراوزنه‌برداری در سال ۲۰۲۱ توانست نام خود را به عنوان یک ورزشکار ایرانی، در سطح جهان بر سر زبان‌ها بیندازد.

این ملی پوش دسته ۶۷٫۵ کیلوگرم معلولین ایران، تا پیش از پارالمپیک لندن افتخارات زیادی را در رده سنی جوانان به دست آورده بود که از آن میان می‌توان به کسب مدال طلای مسابقات جهانی آمریکا و مدال نقره در مسابقات جهانی مالزی اشاره کرد.

رستمی در مسابقات پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن با مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی، پس از وزنه‌بردار چینی و بالاتر از وزنه‌بردار اهل کشور مصر، موفق شد که نشان نقره این مسابقات را دریافت کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید