قطع عضو دختر 9 ساله در پله برقی خیابان تختی

    کد خبر :1013173
پله برقی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران در تشریح حادثه شب گذشته پله برقی خیابان تختی که منجر به قطع عضو یک دختر بچه ۹ ساله شد گفت: دستگاه‌های متولی نتایج بررسی خود را پس از اتمام بررسی‌ها اعلام خواهد کرد.

سید جلال ملکی با حضور در محل حادثه شب گذشته پله‌برقی که منجر به قطع عضو یک دختر ۹ ساله شد، گفت: در ساعت ۱۹:۵۳ شب گذشته در محل خیابان تختی، خیابان بیست‌ودوم در پله‌برقی عابرپیاده حادثه دلخراشی رخ داد. به محض اطلاع این حادثه ایستگاه ۸۳ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شد که با ازدحام جمعیت در پله‌برقی مواجه شد. دختر بچه ۹ ساله در آغوش مادر بود و متاسفانه حادثه‌ای که در رسانه‌ها تشریح شده رخ داده بود. قسمت قطع شده در پله‌برقی گیر کرده بود که عوامل آتش‌نشانی در مدت کوتاهی با ایجاد یک فاصله قطعه جدا شده بدن را به مراکز درمانی اعزام کردند.

وی تاکید کرد: ما هم از این حادثه ناراحت هستیم پله‌برقی‌ها در شهر تهران بازدیدهای دوره‌ای دارند و این پله‌برقی جزو پله‌برقی‌های هوشمند است به شکلی که در زمان بروز چنین حوادثی نیاز به توقف دستی توسط فرد را ندارد و خود دستگاه به صورت هوشمند متوقف می‌شود. آخرین بازدید دوره‌ای این پله‌برقی یازدهم ماه جاری یعنی چند روز قبل انجام شده بود.

ملکی ادامه داد: در حال حاضر نیز با درخواست سازمان زیباسازی برای انجام کارهای کارشناسی توسط کارشناسان و متخصصان پله‌ برقی متوقف شده و بی‌تردید هر کوتاهی که ثابت شود حتما تدابیر لازم اتخاذ خواهد شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران ادامه داد: بارها اعلام کرده‌ایم که پله‌برقی‌ها خدمت‌گزار و تسهیل‌کننده رفت و آمد شهروندان هستند اما اصولی دارند که حتما باید رعایت شوند مثلا در هنگام استفاده از پله‌برقی‌ها بچه‌های کوچک را حتما یا باید بغل کنند و یا دست آنها را بگیرند. در هنگام استفاده از پله‌برقی‌ها اگر لباس بلندی به تن داریم امکان گیر کردن آن وجود دارد باید مراقب باشیم کفش‌های تابستانی که انگشتان بیرون هستند احتمال گیر کردن وجود دارد. کالسکه بچه‌ها را حتما باید مراقبت ویژه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: روی پله‌برقی‌ها علائم هشدار و طرز استفاده از پله‌برقی‌ها نصب شده روی این پله برقی نیز این عوامل نصب شده بود. امیدواریم با رعایت اصول ایمنی از بروز این حوادث جلوگیری شود. بی‌تردید دستگاه‌های متولی پس از بررسی‌های لازم نتایج را اعلام خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید