قطعی واتساپ 70 میلیون کاربر روانه تلگرام کرد

    کد خبر :850973

تلگرام با این که سابقه کمتری از واتساپ دارد و در بسیاری از نقاط جهان از این پیام‌رسان کم‌طرفدارتر است، اما یکی از بزرگ‌ترین رقبای واتساپ محسوب می‌شود. در قطعی شش ساعته واتساپ، شاهد کند شدن تلگرام نیز بودیم. حالا مشخص شده دلیل این کندی، جذب 70 میلیون کاربر به تلگرام در یک روز بوده است. واتساپ سرانجام دیروز، دلیل این قطعی گسترده و نسبتا طولانی را اعلام کرد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– تا پیش از شروع به کار تلگرام، معمولا بیشتر مردم واتساپ، لاین، وایبر یا مسنجر فیسبوک را به عنوان بهترین پیام‌رسان می‌شناختند. این پیام‌رسان‌ها وظیفه خود، یعنی پیام‌رسانی را به خوبی انجام می‌دادند اما تلگرام توانست با اضافه کردن ویژگی‌های فوق‌العاده، که آن به یک پلتفرم جامع تبدیل می‌کرد، طرفداران زیادی در سرتاسر جهان به دست بیاورد و هر سال کاربران بیشتری را جذب کند.

پاول دورف، مدیرعامل تلگرام اعلام کرد این برنامه توانسته در یک روز بیش از 70 میلیون کاربر را به خود جذب کند. بدون شک تعداد زیادی از این جمعیت هفتاد میلیونی، کاربران واتساپ بودند که راهی برای رساندن پیام‌هایشان به اطرافیانشان نداشتند. در قطع شدن سرویس‌های فیسبوک، امکان استفاده از فیسبوک، مسنجر فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام برای چندین ساعت وجود نداشت.

دورف اعلام کرد بیشتر کاربران بدون هیچ مشکلی توانستند از تلگرام استفاده کنند اما واقعیت چیز دیگری بود و تعداد زیادی از کاربران، با کندی و یا کار نکردن برخی از ویژگی‌ها رو به رو شدند.

این اولین بار نیست که فیسبوک با ضعف‌ها و مشکلاتش، باعث پیوستن کاربران به پیام‌رسان رقیب شده است. اما این بار، تلگرام توانست بیشتر از همیشه کاربران جدیدی را جذب خود کند. پیش از این، واتساپ با قوانین حریم خصوصی عجیب خود، باعث شد در سه روز، بیش از 25 میلیون نفر به تلگرام مهاجرت کنند.

به نظر می‌رسد رقابت این دو پیام‌رسان بزرگ، جذاب‌تر از همیشه شده باشد. تلگرام از هر فرصتی برای شوخی با ضعف‌های واتساپ استفاده می‌کند. از جمله این موارد می‌توان به پوسترهای نسخه‌های جدید تلگرام و حساب توییتر این پیام‌رسان اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید