قطعنامه شورای حکام آژانس اتمی نتیجه مماشات با اروپایی‌ها است

  • سیاسی
  • دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸
    کد خبر :724780

اقبال شاکری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر با اشاره به قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی اظهار کرد: قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام قطعاً نتیجه مماشات با اروپایی‌ها بود که بارها و بارها این مساله را آزموده‌ایم اما جواب منفی داده است.

شاکری با بیان اینکه ما متأسفانه از مذاکره با آمریکا نه تنها عبرت نگرفته‌ایم بلکه از چاله به چاه افتاده‌ایم، گفت: در شرایطی که قلب رآکتور و ذخایر اورانیوم را نداریم و تحریم‌ها هم برقرار است، قطعنامه شورای حکام نیز اضافه شد. ما امروز پشت سر هم در حال خسارت دادن هستیم و هیچ‌گونه دستاوردی از مذاکره با غربی‌ها بدست نیاورده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر به جای مذاکره و اتکا به وعده‌های غرب، نگاه به داخل داشتیم و خودمان را قوی می‌کردیم و همچون ماجرای صادرات بنزین به ونزوئلا، که نفتکش‌های ایرانی بدون ترس از آمریکا به سمت بنادر این کشور رفتند، کار خودمان را انجام می‌دادیم و به دستاوردهای داخلی تکیه می‌کردیم، در بسیاری از جنبه‌ها پیشرفت‌های شگرفی داشتیم.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: مماشات با کشورهای غربی جز ضرر چیزی برای ایران به بار نیاورد. امروز وضعیت تورم و قیمت ارز و کالاهای اساسی را هم مشاهده می‌کنید. معلوم نیست ما چه زمانی می‌خواهیم از چشم دوختن به بیگانگان درس عبرت بگیریم.

شاکری اظهار کرد: ما باید دست را به زانوی خودمان بگیریم و چشم خود را به دست‌های خداوند بدوزیم؛ این می‌تواند ما را موفق کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید