قصاص برای عامل قتل در سمساری

  • حوادث
  • پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۳۰
    کد خبر :1052785
قصاص قتل سمساری

مرد جوان که در یک مغازه سمساری مرتکب قتل شده بود با حکم قضات دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد.

این درگیری خونین روز پنجم مهر سال 1401 رخ داد. وقتی مأموران پلیس از این حادثه باخبر شدند به محل قتل که یک مغازه سمساری در خیابان کمیل بود، رفتند و بعد از بررسی‌های اولیه مشخص شد که درگیری میان دو مشتری رخ داده و در جریان آن مرد جوانی به نام سعید از ناحیه سینه دچار جراحت شدید شده و پیش از رسیدن تکنیسین‌های اورژانس جان باخته است.

با مرگ سعید، جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد و مأموران ردیابی متهم را در دستور کارشان قرار دادند و در مدت زمان کوتاهی او را بازداشت کردند.

مرد جوان پس از دستگیری و انتقال به پلیس آگاهی به قتل اعتراف کرد و گفت: برای فروش لوازم دست دوم خانه‌مان به سمساری رفته بودم که مقتول وارد مغازه شد و مرا به اسمی خطاب کرد که خیلی ناراحت شدم، گفتم مگر من با تو شوخی دارم بعد هم با هم درگیر شدیم. همان موقع صاحب مغازه و چند نفر دیگر وسط آمدند تا با میانجیگری دعوا تمام شود اما سعید یک تکه آیینه شکسته را که روی میز بود، برداشت و به ران من زد. من هم او را هل دادم که روی زمین افتاد. همان موقع یک تکه شیشه از روی میز برداشتم و به سمتش پرتاب کردم که شیشه ناخواسته به قلبش خورد. بعد هم با قلیان چوبی که در یکی از قفسه‌ها بود ضربه‌ای به سرش زدم و از مغازه فرار کردم.

با اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه 10 دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

نخست مادر مقتول به جایگاه رفت و گفت: به هیچ عنوان حاضر به گذشت نیستم و متهم باید قصاص شود.

پس از آن متهم در دفاع از خود گفت: آن روز وقتی وارد مغازه شدم، سعید مرا با اسمی خطاب قرار داد که فکر کردم مرا مسخره کرده است اما بعد فهمیدم اسم یک دانشمند ایرانی بوده است و اشتباه کرده‌ام. از کاری که کردم پشیمانم اما در آن لحظه فقط از خودم دفاع کردم.

در پایان جلسه، قضات برای صدور رأی وارد شور شدند و با توجه به مدرک‌های موجود در پرونده او را به قصاص محکوم کردند.

روزنامه ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید