قانون تغییر ساعت کشور لغو شد

  • سیاسی
  • سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴
    کد خبر :895700

در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی کلیات طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور (سه شنبه، ۲۴ اسفند ماه) با ۱۵۵ رأی موافق، ۷۰ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع مورد موافقت قرار گرفت.

کلیات این طرح به شرح زیر است:

ماده واحده: قانون تغییر ساعت رسمی کشور مصوب ۳۱ مردادماه ۱۳۸۶ مجلس شورای اسلامی نسخ می گردد و ساعت رسمی کشور به قبل از این قانون برمی گردد.

به گزارش خانه ملت؛ مجید انصاری، پس از قرائت گزارش یک شوری کمیسیون اجتماعی در مورد طرح نسخ قانون تغییر ساعت رسمی کشور اعلام کرد: برای نخستین بار ایده تغییر ساعت در سال ۱۸۹۵ مطرح شد و آلمان اولین کشوری بودکه در جنگ جهانی اول برای صرفه جویی در مصرف انرژی در سال ۱۹۱۶آن را اجرا کرد و کشورهای دیگری پس از آن وارد این چرخه شدند.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس افزود: کاهش مصرف انرژی و جلوگیری از جرائم از دلایل موافقت با تغییر ساعت رسمی است، برخی افراد اعتقاددارند کاهش مصرف انرژی به دلیل تغییر ساعت با تحقیقات مغایرت دارد که براساس این تحقیقات تغییر ساعت در سلامت افراد موثر است و از معایب این اقدام کاهش ۴۰ دقیقه ای مدت زمان خواب است که باعث افزایش تصادفات عصر گاهی می شود.

انصاری تصریح کرذ: اتحادیه اروپا به تازگی با رأی قاطع به کشورهای عضو مهلت داده تا نظر خود را در مورد تداوم یا پایان تغییر ساعت در مدت زمان مشخص اعلام کنند و جنبه های انسانی این اقدام مورد بررسی قرار گیرد،  ۷۰ کشور و ۸۰ درصد جمعیت جهان از قانون تغییر ساعت استفاده نمی کنند و این قانون در کشورهای آسیایی مثل چین، ژاپن و کره جنوبی و کشورهای اسلامی به علت تعویق ساعت صرف افطار و شام اجرایی نمی شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید