خبر مهم قالیباف درباره فیلم های لو رفته از زندان اوین

  • کامنت
  • دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰
    کد خبر :840415
خبر مهم قالیباف درباره فیلم های لو رفته از زندان اوین

رییس مجلس شورای اسلامی تخلف رخ داده در زندان اوین را محرز دانست و بر ضرورت اصلاحات ساختاری برای زندان‌ها تاکید کرد.

«محمدباقر قالیباف» روز دوشنبه در حساب کاربری خود در تلگرام نوشت: جلسه بررسی ابعاد تخلفات زندان اوین، پس از بازدید حضوری نمایندگان از زندان انجام شد.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تمامی فیلم‌ها دوباره با حضور نمایندگان مجلس، کارشناسان قوه قضاییه و دادستانی کل و مسوولان ذی‌ربط بررسی شد. تخلف برخی موارد برای ما محرز شد که حتما باید با خاطیان برخورد شود.

پیش از این نیز «علی خضریان» نماینده مردم تهران در توضیح بازدید اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی از زندان اوین گفته بود که مردم باید اطمینان پیدا کنند که اراده‌ای برای نقض کرامت انسانی زندانیان وجود ندارد.

وی همچنین اظهار داشت: فیلم‌هایی که منتشر شده فیلم‌های آرشیوی بوده و ضمن اینکه به نظر می‌رسد دسترسی به اصل دوربین‌ها انجام نشده است، مطلع شدیم این تخلفات قبلا مورد توجه مسوولان مربوطه قرار گرفته و تعدادی از متخلفین به مراجع مربوطه منتقل شدند و با آنها نیز برخورد شده است، اما مواردی هم بود که به تازگی رخ داده یا به دلایل مختلف مورد رسیدگی قرار نگرفته است لذا تاکید شد این افراد به عنوان متخلف به مراجع مربوطه معرفی شوند.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین «محمد مصدق» معاون اول قوه قضاییه در این باره گفت: بسیاری از تصاویر پخش شده مونتاژ است و اصلا ربطی به زندان ندارد. البته اگر در داخل زندان توسط هر کسی اعم از کارمند و قاضی و مسوول و … تخلفی از مقررات نسبت به متهم و محکوم صورت گرفته باشد صدرصد قوه قضاییه برخورد خواهد کرد.

در روزهای اخیر تصاویری از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین منتشر شده که حاوی تصاویری از برخورد و ضرب و شتم زندانیان است و گروهی از هک شدن این دوربین‌ها خبر داده است.

این موضوع اهتمام مقامات عالی رتبه قضایی را برای بررسی کم و کیف ماجرا و رفع آن برانگیخته است.

به گزارش ایرنا، بازداشتگاه یا زندان اوین، یکی از مشهورترین زندان‌های ایران است. این زندان در منطقه اوین درکه در منطقه سعادت‌آباد تهران قرار دارد و محل بازداشت بسیاری از متهمان امنیتی است و شاید از این جهت نام این زندان در رسانه‌ها جلب توجه می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید