فیلم کوتاه و بلند ایرانی در جشنواره هوف آلمان

    کد خبر :1029509
فیلم کوتاه و بلند ایرانی جشنواره هوف آلمان

پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هوف آلمان میزبان نمایش یک فیلم بلند و یک فیلم کوتاه ایرانی است.

فیلم سینمایی «علت مرگ: نامعلوم» به نویسندگی و کارگردانی علی زرنگار در بخش اصلی پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هوف آلمان رقابت می‌کند و فیلم کوتاه «۲۱ هفته بعد» ساخته نسرین محمدپور نیز در بخش آثار این کوتاه این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می شود.

این دومین حضور جهانی «علت مرگ: نامعلوم» به کارگردانی علی زرنگار و تهیه‌کنندگی مجید برزگر است که پیش از این در بخش استعداد جدید آسیایی بیست و پنجمین دوره جشنواره شانگهای چین به نمایش در آمد و جایزه بهترین فیلمبرداری به داود ملک‌حسینی رسید.

در خلاصه داستان «علت مرگ: نامعلوم» آمده است: هشت مسافر پیش از طلوع آفتاب، شهداد را به مقصد کرمان ترک می‌کنند. میان راه اتفاقی آن‌ها را از رفتن بازمی‌دارد… بانیپال شومون، علی‌رضا ثانی‌فر، ندا جبراییلی، علی‌محمد رادمنش، زکیه بهبهانی، رضا عموزاد، سهیل باوی، سعید رضایی‌کیا و میلاد مرادی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

فیلم کوتاه «۲۱ هفته بعد» ساخته نسرین محمدپور که پیش از این جایزه بهترین فیلم کوتاه را از جشنواره بین‌المللی بوسان کره‌ جنوبی دریافت کرده است، همچون آثار قبلی این کارگردان به مساله زنان می‌پردازد و این بار به موضوعی مرتبط با مادرانگی اختصاص دارد و بنفشه ریاضی، لیلا حسین زاده، سودابه بهرامی نژاد و پریسا عسگری بازیگران فیلم را تشکیل می‌دهند.

به گزارش ایسنا، پنجاه و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم هوف از ۲۴ اکتبر (دوم آبان) در آلمان آغاز شده و تا ۲۹ اکتبر (۷ آبان) ادامه خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید