فیلم زندگی‌ نویسنده مشهور جنجالی شد

    کد خبر :526239
نویسنده مشهور

فیلم زندگی‌نامه جی.آر.آر تالکین مورد قبول خانواده این نویسنده و مالکان اموال او قرار نگرفت.

خانواده “جی آر آر تالکین” و مالکان اموال او، فیلم جدید کمپانی فاکس سرچلایت را که زندگینامه این نویسنده مشهور را بازگو می‌کند رد کردند. در این فیلم “نیکلاس هولت” نقش “تالکین” را بازی می‌کند. این فیلم با نام “تالکین”(Tolkien) قرار است در ماه می اکران شود. بر اساس گزارش سی نما، خانواده و مالک اموال “تالکین” در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که در ساخت و تولید فیلم هیچ نقشی نداشته‌اند و محتوای آن را تأیید نمی‌کنند. آن‌ها حتی از دیدن فیلم خودداری کرده و همواره پاسخ منفی به هر گونه همکاری داده‌اند.

کارگردانی این فیلم را کارگردان صاحب نام فنلاندی، “دمه کاروکسکی” بر عهده دارد. از دیگر فیلم‌های این کارگردان می‌توان به “بد اخلاق” (The Grump) و “تام فنلاند” (Tom of Finland) اشاره کرد. فیلم‌نامه این فیلم را نیز “دیوید گلیسن” و “استفن برسفورد” نوشته‌اند. “نیکلاس هولت” نقش اصلی را بر عهده دارد و “لیلی کالینز” در نقش عشق زندگی و همسر “تالکین”، “ادیث برت” یا “ادیث تالکین” حضور دارد. از دیگر بازیگران فیلم می‌توان به “تام گلین-کارنی”، “آنتونی بویل”، “پاتریک گیبسون”، “آلبی ماربر”، “کلم مینی” و “جنویو اوریلی” اشاره کرد.

کمپانی سرچلایت نیز در پاسخ به خانواده “تالکین” بیانیه زیر را صادر کرد:

“ما به فیلم “تالکین” اثر “دمه کاروکسکی” بسیار افتخار می‌کنیم. این فیلم بر روی سال‌های ابتدایی زندگی خارق‌العاده این نویسنده تمرکز می‌کند و تخیلی ساخته نشده است. با اینکه ما در ساخت این فیلم با مالک اموال “تالکین” همکاری نکردیم اما تیم فیلم‌برداری احترام زیادی برای “آقای تالکین” و کارهای او برای دنیای ادبیات قائل است.”

کمپانی سرچلایت فیلم “تالکین” را همزمان با فیلم‌هایی از قبیل “انتقام جویان: آخر بازی” و “کارآگاه پیکاچو” اکران می‌کند. فیلم “تالکین” اولین فیلم کمپانی سرچلایت پس از آغاز همکاری آن‌ها با کمپانی والت دیزنی است. با توجه به تریلر این فیلم، “تالکین” شباهت زیادی به فیلم “در جستجوی ناکجاآباد” (Finding Neverland) دارد زیرا هر دو این آثار درباره بخشی از دنیای کلاسیک ادبیات و نویسندگانی هستند که دنیای ادبیات را تکان دادند و کمی خیال پردازی را وارد آن کردند.

فیلم “تالکین” در ۱۰ می ۲۰۱۹ اکران خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید