فیس بوک ده ها حساب کاربری متعلق به ایران و روسیه را حذف کرد

    کد خبر :630981

فیس بوک با ادعای مبارزه با نشر اطلاعات غلط پیش از انتخابات ایالات متحده ده ها حساب کاربری وابسته به کشورهای ایران و روسیه را حذف کرد.

 

فیس بوک که طی آخرین انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده به اهمال کاری، عدم نظارت بر محتوا و حتی همکاری با هکرها و ترولهای روسی متهم شده بود، اکنون در تلاش است ثابت کند این بار روشی دیگر در پیش گرفته است و با همین ادعا نیز تعداد زیادی از حساب های کاربری را که مدعی است از ایران و روسیه هدایت می شده اند حذف کرده است.

 

فیس بوک روز دوشنبه اعلام کرد که چهار شبکه جداگانه از حساب های به هم پیوسته ، گروه ها و صفحات درگیر “رفتار غیرمجاز هماهنگ” را در سراسر فیس بوک و اینستاگرام حذف کرده است. این اکانت ها شامل نزدیک به 200 حساب با بیش از 250،000 دنبال کننده در سراسر جهان است.

 

بنا بر ادعای فیس بوک، این شبکه های عمداً محتواهایی با هدف تفکیک ایالات متحده ، آمریکای لاتین و بخش هایی از شمال آفریقا را پخش می کنند. فیس بوک اعلام کرد که سه شبکه اصلی هدایتگر این جریان از ایران سرچشمه گرفته اند ، و دیگر شبکه اصلی نیز در روسیه مستقر است.

 

به گزارش انتخاب، در حالی که مارک زاکربرگ ، مدیر عامل فیس بوک اظهار داشت که این شرکت رویکرد امنیتی خود را به روز کرده است تا برای مداخله در انتخابات آماده باشد ، تلاش های سازمان یافته برای تأثیرگذاری بر رأی دهندگان یک مسئله ثابت است.فیس بوک در حال جنگ مداوم علیه ترولهای آنلاین است که به دنبال مداخله در سیاست خارجی هستند.

 

ناتانیل گلیچر ، رئیس سیاست امنیت سایبری در فیس بوک ، گفت که این چهار شبکه به عنوان بخشی از تلاش های این شرکت برای یافتن فعالیت های سازمان یافته جعلی کشف شدند. در مجموع ، حساب های ممنوع شده بیش از 250،000 دنبال کننده داشتند و پست های آنها می توانست به تعداد بیشتری از افراد برسد.گلیچر در یک پست وبلاگی نوشت: “ما این فعالیت را به عنوان بخشی از بررسی مداوم رفتار مشکوک غیرمجاز قبل از انتخابات ایالات متحده ، شناسایی کردیم. ما اطلاعاتمان را با شرکای صنعت ، سیاست گذاران و مجریان قانون به اشتراک گذاشته ایم و برای یافتن و حذف این رفتارها با دیگران همکاری خواهیم کرد.”

 

 

فیس بوک گفت بسیاری از حساب های جعلی از روسیه ، ایران و چین سرچشمه گرفته اند و در مورد سیاست در نقاط مختلف جهان مطلب ارسال می کنند. به گفته فیس بوک ، بسیاری از “رفتارهای غیرمستقیم” برای ایجاد پاسخی از طرف هر دو طرف در مورد مسائل مهم سیاسی طراحی شده است ، اگرچه برخی از مقالات مشهور از رسانه های دولتی ایران شامل پست ها و پاسخ هایی به شخصیت های سیاسی بود.

 

گلیچر درباره حسابهای مستقر در روسیه گفت: “افراد پشت این عملیات غالباً در هر دو طرف مسائل سیاسی از جمله موضوعاتی مانند انتخابات ایالات متحده ، مسائل زیست محیطی ، تنش های نژادی ، نامزدهای سیاسی ، ایده های مجلس سنا، محافظه کاری و لیبرالیسم را ارسال می کردند.”

 

با نزدیک شدن به انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده ، فیس بوک در مورد تلاش های خود برای مبارزه با ترولهای سیاسی شدت عمل بیشتری نشان می دهد تا بار دیگر مانند سال 2016 مورد آماج انتقادها قرار نگیرد. مدیر عامل فیس بوک مارک زاکربرگ ، روز دوشنبه در گفت و گو با مطبوعات ، گفت: تشخیص پیشگیرانه فیس بوک از این حساب های جعلی باید به عنوان دلگرمی برای شرکت در تلاش برای ایجاد امنیت باشد.”

 

زاکربرگ گفت این شرکت در حال حاضر 35000 کارمند دارد که بر امنیت متمرکز شده اند و می گوید این شرکت اکنون هزینه های بیشتری را صرف امنیت محتوا می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید