فوران گدازه‌های آتشفشان در ایسلند/ فیلم

    کد خبر :1012341

این فیلم خیره کننده نشان می‌دهد که گدازه‌ها از آتشفشانی در ایسلند در ۲۲ ژوئیه ۲۰۲۳ فوران می‌کند. تصاویر دیگر، گدازه‌ای را که مانند رگه‌هایی در کنار آتشفشان جاری می‌شد، نشان می‌دهد.

سباستین مالگراند (۲۷ ساله) کوهنورد و عکاس از پاریس فیلم و تصاویری خیره‌کننده از فوران این آتشفشان در شبه جزیره ریکیانس ایسلند گرفته است.در ۲۲ ژوئیه، سباستین از آتشفشان فعال در ایسلند بازدید کرد که در ۱۰ جولای شروع به فوران کرد.سباستین از Samsung galaxy s۲۳ ultra و DJI mini ۳ pro برای ضبط تصاویر زنده از گدازه‌های بیرون زده از دهانه آتشفشان استفاده کرد.

وی برای اولین بار دو روز پس از شروع فوران از این مکان بازدید کرد و دوباره در ۲۲ ژوئیه بازگشت تا ببیند که آتشفشان در طی ده روز چقدر خسارت وارد کرده است.گرما از صد‌ها متر دورتر بسیار باورنکردنی بود، اما سباستین توانست تنها چند متر از گدازه‌های جاری و ۳۰ متر از خود آتشفشان فاصله بگیرد.

او گفت فوق العاده بود، من در آن زمان قصد نداشتم به آنجا بروم، زیرا فقط زمین لرزه بود و من در شرق ایسلند بودم. برخی از جریان‌های گدازه می‌تواند تنها چند متر با ما فاصله داشته باشد.هنگامی که در کوه مقابل در جهت باد هستید و جریان‌ها بسیار زیاد است، می‌توانید گرمای شدید گدازه‌ها را از فاصله چند صد متری احساس کنید. بی نظیر بود. من هرگز نمی‌ترسیدم. مثل یک رویا بود. من دو سال بود که این سفر را با تصاویری از فوران‌های گذشته در ذهنم برنامه ریزی کرده بودم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید