فهرست شهرهای ممنوعه در دو هفته قرنطینه

    کد خبر :763421

۱۴ استان و ۳۶۸ شهر در وضعیت قرمز و نارنجی حداقل تا ۲ هفته آینده با تدابیر سختگیرانه مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا و ممنوعیت ورود پلاک‌های غیربومی مواجه خواهند بود.

به گزارش همشهری آنلاین، طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا از صبح دیروز در تمام کشور اجرایی شد و به تأکید ستاد ملی کرونا با وجود اینکه زمان ابتدایی برای اجرای این طرح ۲ هفته تعیین شده اما خاتمه آن منوط به تغییر وضعیت و کاهش ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کرونا خواهد بود.

۱۴ استان، ۱۶۰ شهر قرمز و ۲۰۸ شهر نارنجی با محدودیت‌های جدید روبه‌رو هستند و ورود غیربومی‌ها به این مناطق ممنوع خواهد بود؛ محدودیت‌هایی که البته به‌صورت استانی نیست و براساس تقسیم‌بندی شهرهاست. وضعیت هر شهر هم دوشنبه هر هفته از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود و به‌صورت اتوماتیک تغییر محدودیت‌ها درباره آن شهر اعمال می‌شود. چگونگی اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونا در برخی شهرها و استان‌های کشور را در این گزارش بخوانید.

مازندران: محدودیت‌های کرونایی در۳ شهر با بالاترین سطح و در باقی شهرها به‌صورت متوسط اجرا می‌شود اما تردد خودروهای غیربومی در همه شهرها ممنوع است.

قم: با توجه به ممنوعیت ورود خودروهای غیربومی به قم شهروندانی که با خودروهای پلاک شهرهای دیگر در قم سکونت دارند، باید مدرکی ارائه دهندکه نشان‌دهنده سکونت‌شان در استان باشد. همچنین فعالان مشاغل حساس می‌توانند کارت تردد دریافت کنند.

گیلان: تردد خودروهای غیربومی که محل خدمت‌شان در شهرهای قرمز است با کسب مجوز از محل فرمانداری محل سکونت و با ارائه مستندات به پلیس راهنمایی و رانندگی میسر خواهد بود.

یزد: محدودیت‌های با شدت کمتر طی روزهای اخیر در یزد اجرا شده و تعداد موارد مبتلای سرپایی و بستری‌ها در استان کاهش یافته است. محدودیت‌های جدید با نظارت و سختگیری بیشتری اجرا خواهد شد و از عصر دیروز تردد خانوادگی و دسته‌جمعی خودروها از ساعت ۱۸ ممنوع شده است.

سمنان: با تدبیر فرماندهی انتظامی استان، به‌دلیل نزدیکی محدوده برخی از شهرستان‌ها، ۸ شهرستان استان به ۴ منطقه تقسیم‌بندی شد. فقط ۲ ورودی به شهرها با نظارت کامل مأموران انتظامی برای ورود وسایل نقلیه با نظارت پلیس باز خواهد بود.

اردبیل: با هدف جلوگیری از تردد بین شهری برخی اقدامات از مرکز استان به ادارات در شهرستان‌ها تفویض اختیار شده است.

فارس: تعداد تیم‌های بازرسی و نظارت در شیراز و سایر شهرستان‌های استان افزایش یافته و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های دولتی و غیردولتی به‌شدت نظارت خواهد شد.

خرمشهر: هیچ‌گونه کارت تردد و مجوز ورود و خروج به این شهرستان از سوی فرمانداری صادر نمی‌شود و تنها بیمارانی که نیاز به خروج از شهرستان دارند، می‌توانند با نامه اعزام با قید فوریت پزشک و تشخیص ستاد کرونا از شهر خارج شوند.

گلستان: براساس مصوبات ستاد کرونا تنها شهر زرد با محدودیت‌های کمتر در استان، رامیان است و تردد در سایر شهرها ممنوع.

کرمان: محدودیت‌ها صبح شنبه به استان‌ها ابلاغ شده و نظارت بر اجرای آن برعهده نیروی انتظامی است. اگر روند ابتلا به کرونا صعودی باشد احتمال طولانی‌تر شدن این محدودیت‌ها وجود دارد.

کردستان: کارگران و کارمندانی که در شهر دیگری ساکن هستند می‌توانند با ارائه کارت شناسایی معتبر به مأموران انتظامی، بدون مشکل و جریمه تردد کنند.

قزوین: افرادی که مبتلا به کرونا نشده‌اند و در شهر تردد می‌کنند مشمول تذکر خواهند بود که تردد کمتری در شهر داشته باشند.

ایلام: تردد پلاک‌های شخصی به سمت بخش مرکزی شهر ایلام شامل خیابان‌های تختی، صاحب‌الزمان(ع) و سمندری ممنوع است. همچنین تا اطلاع ثانوی هیچ خدماتی در مرکز شماره‌گذاری و تعویض پلاک ایلام به مراجعان ارائه نمی‌شود.

بندرعباس: ممنوعیت تردد در پارک‌ها، بوستان‌ها و سواحل از شب گذشته جدی‌تر شده است و شهروندانی که از ساعت ۹ شب از خانه خارج شوند، اعمال قانون خواهند شد.

لرستان: بازار شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و سلسله تعطیل است و بازرسان در تمام شهر مستقر شده‌اند تا درصورت مشاهده هرگونه تخلف، اعمال قانون صورت بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید