فهرست جدید شهرهای طرح نهضت ملی مسکن منتشر شد

    کد خبر :861629
فهرست جدید شهرهای طرح نهضت ملی مسکن منتشر شد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق جدیدترین آمارهای اعلام‌شده ۱۱ کلانشهر دیگر به فهرست شهرهایی که متقاضیان می‌توانند در آنجا ثبت نام کنند، اضافه شده است.

محمود محمودزاده افزود: آمارها و رصد بازار حاکی از ایجاد ثبات قیمت مسکن در برخی از مناطق کشور همزمان با اجرای طرح نهضت ملی مسکن است.

وی با بیان اینکه در این مرحله از ثبت نام حدود ۵۲۰ شهر برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن جانمایی شده است، گفت: به مرور با توجه به تامین زمین در شهرهای مختلف امکان ثبت نام فراهم می‌شود و با توجه به آمارهای اعلام شده در همین ۵۲۰ شهر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که به نظر می‌رسد تا ۲۸ آبان ماه که آخرین مهلت ثبت نام در این طرح است تعداد ثبت نام کنندگان به ۲ میلیون نفر برسد.

محمود زاده با بیان اینکه ما اصراری به ارائه آمار یا اعداد اعلام شده نداریم، افزود: هدف دولت از اجرای این طرح آن است که زمین برای متقاضیان واجد شرایط فراهم کنیم.

پردیس ظرفیتی برای ثبت نام متقاضیان ندارد

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه‌های نهضت ملی مسکن هفته به هفته شروع می‌شود و به طور تقریبی در تمامی سفرهای استانی که در پایان هفته با حضور رئیس جمهور انجام می‌شود، ما شاهد کلنگ زنی پروژه‌ها هستیم، گفت: با توجه به آنکه کمتر از یک ماه نیم از ابلاغ قانون جهش تولید مسکن می‌گذرد، اما در این مدت پروژه‌ها شروع شده و این آمارها نشان دهنده آن است که تمامی زیرساخت‌ها برای اجرای این طرح در استان‌ها فراهم شده و در این فرصت کم بسیاری از پروژه‌ها شروع شده است.

محمود زاده بیان کرد: در حال حاضر همزمان با ثبت نام متقاضیان پالایش پروژه‌ها هم شروع شده است و در بسیاری از استان‌ها هم کلنگ زنی پروژه‌ها زده شده است.

او یادآور شد: ما در شهر پردیس هیچ ظرفیت و یا اراضی فعلا تامین نکرده ایم و شهر پردیس در فهرست شهرها نیست.

متقاضیان فریب امتیاز خرید و فروش را نخورند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسای با بیان اینکه متقاضیان به هیچ عنوان فریب فروش امتیاز طرح مسکن ملی و یا نهضت ملی مسکن را نخورند، گفت: در حال حاضر سایت باز است و متقاضیان می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند؛ بنابراین خریدوفروش امتیاز طرح نهضت ملی مسکن را نخورند.

او با بیان اینکه با اجرای طرح نهضت ملی مسکن آمارها و رصد بازار حاکی از ایجاد ثبات قیمت مسکن و حتی ریزش قیمت مسکن در برخی از مناطق است، اضافه کرد: این بررسی‌ها نشان می‌دهد که اجرای این اقدامات در خصوص ساخت و ساز مسکن ارزان قیمت موثر است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محمودزاده با بیان اینکه امکان ثبت نام برای افراد مجرد هم فراهم شده است، بیان کرد: در این مصوبه ۵ گروه از مجردها امکان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را دارند که شامل خانم‌های مجرد با سن بالای ۳۵ سال، معلولان جسمی و حرکتی، آقایان مجرد بالای ۴۵ سال، نخبگان علمی و افرادی که دارای بیماری خاص هستند می‌توانند در این طرح ثبت نام کنند.

امکان ثبت نام ۵ گروه از مجردها

۱. خانم‌های مجرد با سن بالای ۳۵ سال
۲. معلولان جسمی و حرکتی
۳. آقایان مجرد بالای ۴۵ سال
۴. نخبگان علمی
۵. افرادی دارای بیماری خاص

براساس این گزارش طبق جدیدترین آمارهای اعلام شده ۱۱ کلانشهر دیگر به فهرست شهرهایی که متقاضیان می‌توانند در آنجا ثبت نام کنند اضافه شده است.

اسامی کلانشهرها و شهرهای جدیدی که امکان ثبت‌نام نهضت ملی مسکن برای آن‌ها فراهم شده است؛

استان آذربایجان شرقی ساکنان تبریز در شهر جدید سهند

استان اصفهان ساکنان شهرهای شهرستان اصفهان در شهرهای جدید فولادشهر، شهر جدید بهارستان و شهر جدید مجلسی، ساکنان شهرستان‌های لنجان، نجف آباد، فلاورجان و خمینی شهر در شهر

جدید فولادشهر، ساکنان تمامی شهرهای استان اصفهان در شهر جدید مجلسی

ساکنان شهرهای استان البرز (به غیر از شهر نظرآباد) در شهر جدید هشتگرد، استان بوشهر ساکنان شهر بوشهر در شهر جدید عالیشهر

ساکنان شهرهای عسلویه، نخل تقی و چاه مبارک در شهر جدید نایبند

استان تهران ساکنان شهر تهران در شهرهای جدید پرند، ایوانکی، هشتگرد، رباط‌کریم و پاکدشت، ساکنان شهر قیام دشت در پاکدشت

ساکنان شهرهای شهرستان‌های شهریار، بهارستان، ملارد، ری و قدس در شهر جدید پرند

استان خراسان رضوی ساکنان شهر مشهد، ساکنان شهرهای شهرستان چناران در شهر جدید گلبهار و ساکنان شهرهای شهرستان نیشابور در شهر جدید بینالود

ساکنان تمامی شهرهای استان خوزستان در شهرهای جدید شیرین‌شهر و رامین

استان سمنان ساکنان شهر سمنان در شهر سمنان و شهر جدید ایوانکی، ساکنان شهرهای شهرستان گرمسار در شهر جدید ایوانکی

استان سیستان‌وبلوچستان ساکنان شهر زاهدان در شهرهای زاهدان و شهر جدید رامشار و شهر جدید تیس، ساکنان شهر چابهار در شهر چابهار و شهر جدید تیس، ساکنان شهرهای شهر ستان زابل در شهر جدید رامشار

استان فارس ساکنان شهر شیراز در شهر جدید صدرا، استان مرکزی ساکنان شهرهای شهرستان اراک در شهرهای جدید مهاجران و امیرکبیر، ساکنان شهرهای شهرستان‌های شازند و خمین در شهر جدید مهاجران

ساکنان شهرهای شهرستان‌های محلات و دلیجان در شهر جدید امیرکبیر

استان هرمزگان نیز ساکنان شهرهای شهرستان بندر عباس در شهر جدید علوی

براساس این گزارش افرادی که ساکن برخی کلانشهرها هستند، می‌توانند در شهرهای‌جدید ثبت‌نام کنند. همچنین افرادی که در این مدت ثبت‌نام کرده‌اند، اما شهرهای دیگری را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند ثبت‌نام قبلی خود را در سامانه لغو و انصراف بدهند و مجدد با انتخاب درست شهر جدید، ثبت‌نام کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید