فلور نظری: خطای بهاره رهنما را باید ببخشیم/ پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها رعایت نمی شود/ با توقف فیلمبرداری ها تا کشف واکسن کرونا موافقم

    کد خبر :768635

این شب‌ها فصل شانزدهم برنامه رئالیتی «شام ایرانی» هر هفته پنجشنبه ها از شبکه نمایش خانگی در حال پخش است و پس از استقبال خوب از قسمت های قبلی این سریال به دلیل صحبت های بهاره رهنما در قسمت هفته گذشته بسیاری جنجالی شده است.

«فلور نظری» در مجموعه رئالیتی «شام ایرانی» در کنار هنرمندانی همچون مریم امیر جلالی، بهاره رهنما، شهرزاد کمال زاده به نقش‌آفرینی پرداخته است، به این بهانه خبرنگار بازتاب، به سراغ این بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون رفته و با وی پیرامون موضوعات متفاوتی همچون کرونا و حواشی به وجود آمده با این هنرمند به گفت‌وگو نشسته است که در ادامه خواهید خواند:

 

در خصوص فعالیت های اخیرتان بفرمایید؟

کرونا یکسالی است که در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و بر روی همه چیز تاثیر گذاشته است و به اصرار خانواده ترجیح دادم در این روزها در هیچ پروژه ای حضور نداشته باشم، تمامی کارهای پیشنهادی را رد کردم و در این مدت تنها به خواهش دوستان در برنامه «شام ایرانی» به کارگردانی سعید ابوطالب حضور یافتم.

فعالیت در شرایط کرونا چه سختی هایی دارد؟

شرایط سخت کرونا در این روزها خیلی اذیت کننده است و کار در شرایط کرونا مشکلات خاص خودش را دارد، شغل ما یک شغل گروهی است و چهل، پنجاه نفر کنار هم و زیر یک سقف مشغول به کار هستیم و این کار سخت تر می کند، حال سختی کار ما بازیگران که توانایی استفاده از ماسک را هم نداریم دو چندان می شود.
بازتاب: به نظر شما تعداد تولیدات نسبت به قبل از کرونا کم شده است؟
قبل از کرونا که شرایط خیلی خوب بود و تولیدات انجام می شد ولی در این اوضاع هم به نسبت کرونا و اینکه نباید کار کرد به عقیده بنده فیلم ها در حال انجام و فعالیت ها ادامه دارد و خیلی از همکاران من پشت سر هم در حال کارکردن هستند و این خطر را به جان می خرند، اما ریسک کار کردن در این روزها بسیار بالاست، به عقیده بنده در این دوران تولیدات چه بسا بیشتر شده و کمتر نشده است.

آیا کرونا در فعالیت هنرمندان علی الخصوص بازیگران تاثیر گذاشته است؟

بعد از کادر درمان اولین گروهی که بیشترین ضربه را از ویروس کرونا دریافت کرده است، هنرمندان و بازیگران بودند، چون کار ما گروهی است و به تنهایی نمی توان کاری را انجام داد و از طرفی هم مسائل مالی و مریضی برای ما بازیگران وجود دارد و حقوق ثابت، بیمه و امنیت شغلی هم نداریم، به عنوان مثال اگر کارمندان در خانه بمانند ماهیانه یک حقوق ثابت و کم هم که شده به حسابشان واریز می شود، اما بازیگران هیچ حمایتی نمی شوند.

بسیاری از همکاران شما از عدم حمایت نهادهای سینمایی گله مند بودند، نظر شما چیست؟

گله مندی همکاران بسیار درست است، خیلی خوب بود که صدا و سیما پس از این همه سال و در این روزهای سخت که خیلی از هنرمندان بیکار و خانه نشین شده اند، به صورت های مختلف و به طریقی که به شخصیت و منش هنرمند توهین نشود، از آن ها تقدیر می کرد و در این یکسالی که همه ما بیکار هستیم، به نوعی از ما که فرزند این رسانه محسوب می شویم، حمایت می کرد.
بازتاب: به نظر شما صدا و سیما چگونه می تواند در این روزهای کرونایی از هنرمندان حمایت کند؟
مثلاً در مناسبت ها به عنوان مهمان برنامه از هنرمندان دعوت می کرد تا هم به نوعی کمکی به آنها شده باشد و هم اینکه یادی از آنها شده باشد، نه اینکه فقط در جوانی و روزهای پرکاری یاد هنرمندان باشد و پس از یک مدتی دیگر آنها را فراموش کند و فقط سریال های آنها را از تلویزیون بازپخش کند.

در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی بفرمایید؟

پروتکل های بهداشتی در پشت صحنه فیلم ها به هیچ عنوان رعایت نمی شود، البته همه می گویند که رعایت می کنیم اما عملاً انجام نمی شود کاش دوستان پیام صوتی آخر استاد پرویز پورحسینی را گوش می کردند.

آیا اصلاً رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازیگران امکان پذیر است؟

عملاً کار ما بازیگران چون در فاصله کم و در مقابله هم و بدون ماسک اتفاق می افتد، نمی توان پروتکل ها را رعایت کرد و با اینکه تست ها صد در صدی نیست باز هم نمی توان هر روز تست داد و شاید اصلاً علائم نداشته باشیم اما ناقل این ویروس باشیم.

نظرتان درباره دستور ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توقف فیلمبرداری ها چیست؟

بنده موافق دستور ستاد ملی مقابله کرونا هستم، زیرا به نفع بازیگران است و از آنجایی که سلامت همکارانم برایم بسیار اهمیت دارد و نمی خواهم کوچکترین اتفاقی برای آنها بیفتد، با توقف فیلمبرداری ها موافق هستم، تا زمانی که بالاخره یک واکسن یا دارویی برای این ویروس کشف شود.
البته حضور در پروژه ها و ایفای نقش در فیلم ها در ایام کرونا یک بحث شخصی است، اما من بین مردن و زنده ماندن، زنده بودن رو ترجیح میدهم و سعی می کنم با پول کم و سختی زیاد ادامه دهم چون سالم وسلامت بودن ارزشش بیشتر است.

و همچنین در خصوص تعطیلی سینماها و سالن های نمایش؟

نه من واقعاً مخالف بسته شدن سالن های نمایش و سینما هستم، اما واقعاً حتی ریسک اینکه یک درصد کسی در این سالن ها آلوده ویروس شود آزار دهنده است، من هم دوست دارم کار باشد و همه چیز به مانند سابق باشد و سالن ها باز شوند ولی چه می شود کرد.

به نظر شما اکران آنلاین و پخش فیلم تئاتر در ایام کرونا راهکار درستی است؟

به عقیده من خیلی کار درست و پسندیده ای است، زیرا در این شرایط کرونایی، هم از بریز و بپاش ها و جشن های بی خودی برای اکران جلوگیری می شود و چون هدف فیلم دیدن است، راحت در منزل و در کنار خانواده می نشینیم و فیلم تماشا می کنیم، من هم خودم خیلی از فیلم ها را در اکران آنلاین دنبال می کنم.

در خصوص مصاحبه پیرامون خانم پارسا بفرمایید؟

من در مورد شخص خاصی مصاحبه نکردم؛ خبرنگاری از من پرسید که نظر شما در خصوص اینکه تلویزیون یکسری از بازیگران جوان را مطرح می کند و آنها بعد از مدتی می روند و شیطنت می کنند چیست؟ من هم در پاسخ سوال او گفتم خود رسانه باید این درایت و هوشیاری را داشته باشد، اما متاسفانه هنرمندانی را که رویشان سرمایه گذاری کرده است و آنها را مطرح کرده است را به راحتی کنار می گذارد و بر اساس روابط یکسری از آدم های کم سن و سال را می آورد و به آنها موقعیت بزرگتر از سن و درکشان می دهد و این بد است.

پس نظر شما شخص خاصی نبود و به صورت کلی مطرح کردید؟

دقیقاً، من عین این جمله را گفتم و هیچکس را مستقیم خطاب نکردم و اسم کسی را هم نبردم و این می تواند به هر کسی تعبیر شود و قیاس آن با شخص خاصی، قیاس مع الفارق است و اطلاق آن به هر کسی کم لطفی است و از این موضوع ناراحتم که خانم خبرنگاری با خواهش درخواست مصاحبه می کند و بعد حرف های من را به طریق دیگری بازتاب می دهد و آدم را نسبت به اصحاب رسانه بی اعتماد می کند.

پیرامون حواشی بوجود آمده در برنامه «شام ایرانی» برای خانم رهنما بفرمایید، نظر شما چیست؟

ما افرادی که آنجا بودیم اصلاً این حرف را نشنیدیم، در ثانی کار کلی عوامل دارد و تدوین می شود و پس از آن وزارت ارشاد آثار را مورد بازبینی قرار می دهد، یعنی هیچکدام از افرادی که باید نظارت می کردند متوجه نشدند.

من خودم چون گیلانی هستم همیشه به همه قومیت ها احترام گذاشته ام ولی خب بخشش از بزرگان است و بهاره رهنمای عزیز هم بارها عذرخواهی کردن، و در مثل هم که مناقشه نیست و ایشان هم یک مثلی زدن آن هم به خاطر یک بازی و عمدی نبوده و به عقیده بنده یک اشتباهی بوده و اینکه این هجمه از انتقادات روی یک بازیگر به وجود بیاید، منطقی نیست.

ما بازیگران از جنس مردم هستیم و جنس کار ما برای مردم است و تمام تلاش ما سرگرم کردن و شاد کردن آن ها است، بالاخره بهاره رهنما یک مادر یک زن و یک هنرمند است و جامعه کلاً مادرها و زنان را ناموس خودش می داند و باید تحت هر شرایطی از ناموس خودش حمایت کند و هرکسی ممکن است اشتباهی بکند و انسان جایزالخطا است، اگر غیر از این بود می شدیم معصوم.
به نظر من شخصاً اگر کسی به من بدی کرده باشد وقتی عذرخواهی کند من هم کوتاه می آیم، نمی گویم خطایی اتفاق نیفتاده است، اما خطایی که شده را باید ببخشیم چون بخشش از بزرگان است.

کلام آخر؟

من در ایام کرونا نزدیک به یکسال رعایت کردم و در خانه ماندم و بیکاری کشیدم و فکر کردم شاید وجود ما دوتا خواهر سریال «خانه به دوش» در این برنامه برای مردم جذاب باشد، من بار اول گفتم نه اما چند روز بعد دوباره اصرار کردند و من دیدم چون چهار شب است و برای خوشحالی مردم قبول کردم و سر صحنه حضور پیدا کردم، خدا شاهد است اگر من فکر می کردم که قرار است با دیدن این برنامه خاطر کسی مکدر شود، من یکی اصلاً نمی رفتم و همینجوری به بیکاری خود ادامه می دادم.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. امیر شجره گفت:

    واکسن کرونا قرار نبوده که کشف بشه آقایون و خانمهای یکی از یکی بیسوادتر تر تر تر

دیدگاهتان را بنویسید