فعالیت ۱۵۰۰ سمن در حوزه ورزش و جوانان در کشور

  • اجتماعی
  • یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۶:۵۲
    کد خبر :11142

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان از صدور مجوز برای فعالیت ۱۵۰۰ سازمان مردم نهاد در سطح کشور خبر داد.

رضا حجتی در مراسم بهره برداری از نخستین خانه جوان سنندج که روز شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه انجام شد، اظهار کرد: سازمان‌های مردم نهاد جوانان ابزاری کارآمد برای تعامل و توسعه مهارت‌های اجتماعی در بین جوانان است.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی دولت نظارت بر سازمانهای مردم نهاد است، افزود: مداخله موثر و نهادمند مردم در برنامه‌ها باید در جامعه نهادینه شود  .

به گفته حجتی، آموزش‌های لازم باید در بین اقشار نوجوان و جوان داده شود و بحث توسعه و تقویت سازمانهای مردم نهاد بیشتر در دستور کار قرار گیرد  .

وی با بیان اینکه قبل از دولت یازدهم حدود ۵۰ مورد مجوز برای فعالیت سازمان‌های مردم نهاد صادر شده است، خاطرنشان کرد: در دولت تدبیر و امید این مجوزها افزایش یافته و اکنون ۱۵۰۰ مجوز سازمان مردم نهاد در حوزه ورزش و جوانان صادر شده است  .

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: این فضا امروز در اختیار جوانان قرار گرفته تا در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی زیر نظر ورزش جوانان فعالیت کنند  .

حجتی با بیان اینکه در کنار این مهم بحث توسعه مهارت و آموزش نیز مورد توجه قرار گرفته است، گفت: افزایش فعالیت و برنامه برای سازمان‌های مردم نهاد از اولویت‌های مهم دولت است  .

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی وزارت ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برنامه داریم که این خانه جوانان را در تمامی استان‌های کشور راه اندازی و اقدام به راه‌اندازی خانه جوانان شهرهای دوم استان‌ها کنیم  .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید