فعالیت گالری‌‌های تهران در هفته پایانی ۱۴۰۲

    کد خبر :1057183
گالری‌‌های تهران

آخرین گالری‌گردی سال ۱۴۰۲ این آخر هفته است. هوای بهاری این روزها فرصت مناسبی برای استقبال از نوروز و سر زدن به نمایشگاه‌هایی است که در سطح شهر برپا هستند.

«نگاهی به طراحی»

از سوی دیگر نمایشگاه گروهی «نگاهی به طراحی» در گالری جاوید نیز برپا شده است. این نمایشگاه همزمان با گالری ثالث در گالری جاوید نیز برپا شد و تا سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

برای سر زدن به گالری جاوید باید به تهران، میدان فاطمی، خیابان جویبار، خیابان زرتشت غربی کوچه یزدان، پلاک ۱۷، واحد۱ رفت.

«برای امید»

نمایشگاه گروهی «برای امید» هم روز جمعه ۱۸ اسفند در گالری پروژه‌های آران برپا شد. این نمایشگاه قرار است تا ۱۷ فروردین ۱۴۰۳ ادامه داشته باشد. برای سر زدن به این نمایشگاه باید به پروژه‌های آران در خیابان نوفل لوشاتو کوچه لولاگر پلاک ۵ رفت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است:

«در همکاری با گالری امروز اصفهان

از دل تاریکی شکوفه زدیم تا نور بر ما بتابد

ما فراموش میشدیم اگر جسارت خیال پردازی نداشتیم»

«نوروزنگار»

نمایشگاه «نوروزنگار» هم به گردآوریِ محمدعلی سعیدی در نگارخانه لاله برپاست. این نمایشگاه جمعه ۱۸ اسفند افتتاح شد و قرار است تا شنبه ۱۸ فروردین ماه ادامه پیدا کند. برای سر زدن به نگارخانه لاله و بازدید از این آثار باید به خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله،روبروی پارکینگ طبقاتی رفت.

«تماشای روی ماه»

نمایشگاه محیطی عکس «تماشای روی ماه» در استقبال از فرا رسیدن بهار قرآن و بهار طبیعت در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه با عکس‌های لیلا ابراهیمی برپا شده است و تا ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ برای بازدید برپاست.

این نمایشگاه مروری تصویری و انتخابی از فریم‌های متعدد و خاطره شده از شب‌های ماه رمضان و شب‌های قدر برپا شده در محوطه بیرونی خانه هنرمندان ایران، طی سال‌های متوالی و مختلف دهه ۹۰ خورشیدی است.

«در ستایش مسخ»

«در ستایش مسخ» به گردآوری احسان صفری نیز جمعه ۱۸ اسفندماه در گالری شکوه افتتاح شد. این نمایشگاه که به صورت انفرادی با آثار هادی معزی برپا شده است تا یکشنبه ۲۷ اسفند ادامه خواهد داشت. برای بازدید از این نمایشگاه باید به فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کرد.

«چند ۱۰ اثر چند ۱۰ میلیونی»

نمایشگاه گروهی «چند ۱۰ اثر چند ۱۰ میلیونی» نیز از روز جمعه ۱۸ اسفند در گالری آرت سنتر برپا شده است. این نمایشگاه قرار است تا جمعه ۳۱ فروردین ادامه داشته باشد. گالری آرت سنتر در بلوار اندرزگو، سلیمی شمالی، پلاک ۱۴۵، باغ انجمن خوشنویسان واقع شده است.

«سال نو، نگاه نو (سری دوم)»

سری دوم نمایشگاه گروهی «سال نو، نگاه نو» از روز جمعه ۱۸ اسفند در گالری لیام افتتاح شد. این نمایشگاه قرار است تا پنجشنبه ۳۰ فروردین ادامه پیدا کند.

گالری لیام در خیابان فتحی شقاقی، بین خیابان کاج و میدان سلماس، پلاک ۱۱۸ ، طبقه اول واقع شده است.

«تریلوژی رنگ؛ پالت آبی»

«تریلوژی رنگ؛ پالت آبی» به کیوریتوری بصیر حسین روز جمعه ۱۸ اسفند در گالری گویه افتتاح شد. این نمایشگاه تا جمعه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت و برای سر زدن به این نمایشگاه باید به گالری گویه در تهران، میدان هفت تیر، خیابان مشاهیر، کوچه لطفی، پلاک ۳۹ رفت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «مفهوم تضاد در هنر معاصر موضوعی قدرتمند و قابل تامل است که در طول تاریخ توسط هنرمندان مورد بررسی قرار گرفته است. در عصر حاضر این مفهوم در هنر معنای جدید و پیچیده‌ای پیدا کرده است و به جنبه‌های عمیق‌تر طبیعت انسانی و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم می‌پردازد. همچنین این موضوع می‌تواند به عنوان ابزاری برای به چالش‌کشیدن هنجارها و باورهای اجتماعی استفاده شود. به طور کلی، مفهوم تضاد در هنر معاصر بازتابی از جهانی است که ما در آن زندگی می‌کنیم. مبارزه مداوم برای یافتن تعادل و معنا در دنیایی که پر از تضاد است ما را مجبور می‌کند با حقایق ناراحت‌کننده روبرو شویم و باورهایمان را بازنگری کنیم. تضاد بین قرمز و آبی در هنر معاصر ابزار قدرتمندی است که می‌تواند طیف گسترده‌ای از احساسات و ایده‌ها را منتقل کند.»

«قهرمان»

نمایشگاه گروهی قهرمان در گالری پروژه‌های بیرون از ستان برپا شده است. این نمایشگاه جمعه ۱۸ اسفند برپا شد و قرار است تا جمعه ۳۱ فروردین ادامه پیدا کند. برای سر زدن به این نمایشگاه باید به پروژه‌های بیرون از ستان در ونک، خیابان سئول، پلاک ۴۰ رفت.

«گلریزان هنر ایران»

نمایشگاه گروهی «گلریزان هنر ایران» نیز این روزها در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران برپاست. این نمایشگاه قرار است تا جمعه ۲۵ اسفند ادامه داشته باشد. بر همین اساس برای سر زدن به آن تا پایان این هفته می‌توان به خانه هنرمندان ایران در خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی(فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر رفت.

«نمایشگاه فروش آثار هنری با نام ۱۸»

این نمایشگاه گروهی جمعه ۱۸ اسفند در گالری بینش برپا شد و قرار است تا یکشنبه ۲۷ اسفندماه ادامه داشته باشد. بر همین اساس برای سر زدن به این نمایشگاه چند روزی وقت باقیست و می‌توان این آخر هفته به دیدن آثار این نمایشگاه رفت.

برای سر زدن به گالری بینش باید به تهران خیابان ولیعصر پایین تر از پل پارک وی کوچه خاکزاد پلاک ۲۲ رفت.

«برگه‌دان»

نمایشگاه گروهی «برگه‌دان» جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ در گالری دیدار برپا شد. این نمایشگاه تا یکشنبه ۲۷ اسفند ادامه خواهد داشت و برای سر زدن به آن باید به خیابان مفتح جنوبی، کوچه مبینی، پلاک ۱۰ رفت.

«تصویر به مثـابه تصویر»

نمایشگاه انفرادی آثار آرش احمدی با عنوان «تصویر به مثـابه تصویر» جمعه ۱۸ اسفند ماه در گالری دوست افتتاح شد. این نمایشگاه تا سه شنبه ۲۸ فروردین ادامه خواهد داشت و برای بازدید از آن باید به خیابان خرمشهر، خیابان عشقیار، خیابان چهارم، شماره ۴، گالری دوست رفت.

در بخشی از بیانیه این نمایشگاه آمده است: «تصویر به مثابه تصویر تقابل کلمنت گرینبرگ و آلفرد روزنبرگ را شاید باید پایانِ زد و خورد فرم و محتوا و یا حتی پایان نقاشی نامید؛ همچون فروپاشی دیوار شیاطین کمونیست برلینی، که پایانی بر تقابل ایدئولوژی‌ها بود. حال ما ماندیم و مطرح شدن سوژه‌ی اختگی تصاویر معاصر، توسط روشنفکران تجسمی. اما به توفیق اجباری بر من شد که از “چگونه” در مقابل “چه چیز” دفاع کنم و هنر را برای هنر خلق کنم نه برای توده و سوژه. با هرس کردن تصویر از موضوع، پل خواهیم زد به خود تصویر، به لحظه‌ برهنه و عورِ توجه قبل از تفکر، لحظه‌ای که فقط مخاطب خواهد بود و رنگ و بوم.»

«نجوای گلبرگ‌ها»

نمایشگاه گروهی «نجوای گلبرگ‌ها» نیز از روز جمعه ۱۸ اسفند در گالری آداپا برپا شد. این نمایشگاه تا جمعه جمعه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت و برای سر زدن به آن باید به میدان ولیعصر، کوچه‌ سازش، کوچه‌ پنجم، کوچه‌ صومعه‌سرا، پلاک ۵ رفت.

«تحیرِ گیاه‌»

در کنار دیگر نمایشگاه گروهی در گالری آداپا، نمایشگاه گروهی دیگری هم با عنوان «تحیرِ گیاه‌» در حال برگزاری است. این نمایشگاه نیز جمعه ۱۸ اسفند برپا شده و تا جمعه جمعه ۲۵ اسفند ادامه خواهد داشت.

گالری آداپا در میدان ولیعصر، کوچه‌ سازش، کوچه‌ پنجم، کوچه‌ صومعه‌سرا، پلاک ۵ واقع شده است.

«بازار شام»

نمایشگاه گروهی «بازار شام» نیز از روز جمعه ۲۷ بهمن در گالری دلگشا برپا شد. این نمایشگاه تا پنجشنبه ۲۴ اسفند ادامه خواهد داشت. برای سر زدن به گالری دلگشا باید به خیابان انقلاب، خیابان دوازدهم فروردین، کوچه نوروز، پلاک ۱۷ رفت.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید