فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی و شمالی کشور

    کد خبر :1052713

طی روزهای پنجشنبه تا شنبه (۲۶ تا ۲۸ بهمن‌ماه) شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی، طبیعت گردی و … مخاطره‌آمیز است.

صادق ضیاییان با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در نیمه غربی و شمالی کشور اظهارکرد: پنجشنبه و جمعه (۲۶ و ۲۷ بهمن‌ماه) بارش برف، کولاک، وزش باد شدید و خیلی شدید، وقوع بهمن و ریزش برف در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات البرز و طی جمعه با شدت کمتر در ارتفاعات مرکزی و شمال شرقی پیش‌بینی می‌شود که منجر به صدور هشدار نارنجی از سوی سازمان هواشناسی کشور درباره شرایط بارشی و سرمای هوا در بیش از ٢٠ استان کشور شده است.

وی با بیان اینکه مه آلودگی و کاهش دید افقی و عمودی از تبعات فعالیت این موج است، گفت: شدت بارش‌ها در ارتفاعات غربی کشور و زاگرس مرکزی و جنوبی در پایین‌دست منجر به جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها می‌شود و در بالادست با بارش سنگین برف همراه است. طی روز جمعه و شنبه کاهش محسوس دما نیز دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعبت جوی ارتفاعات شمال تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: به‌تدریج از پنجشنبه با افزایش ابر و مه آلود شدن، بارش برف و وزش باد شدید و کولاک همچنین وقوع بهمن در مسیرهای مستعد ریزش پیش‌بینی می‌شود. تداوم بارش برف و باد شدید و کاهش محسوس دما طی جمعه و شنبه در ارتفاعات شمال تهران نیز دور از انتظار نیست.

ضیاییان در پایان گفت: طی روزهای پنجشنبه تا شنبه، شرایط جوی در بیشتر نواحی کوهستانی کشور برای انجام فعالیت‌های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، دره‌نوردی، اسکی، طبیعت‌گردی و … مخاطره‌آمیز و با احتمال خسارت جانی همراه است.

ایسنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید