فعالیت بیش از ۵۰درصد تعاونی‌ها در بخش تولید

    کد خبر :429968

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون با بیان این که ۵۲ درصد تعاونی‌های کشور در بخش تولید مشغول فعالیت هستند،‌گفت: تعاونی‌های تولیدی نقش موثر و بسزایی در اشتغالزایی و حمایت از تولید ملی دارند.

به گزارش بازتاب به نقل از ایسنا، البرز محمدی ، با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیتهای بالای بخش تعاون در عرصه تولید و اشتغال، گفت: دولت تدبیر و امید ایجاد اشتغال را به عنوان یکی از اولویتهای اساسی خود تعریف کرده و در این مسیر وظایف مهمی را متوجه بخش تعاون کرده است.در حال حاضر طرح اشتغال روستایی با شعار هزار تعاونی ـ هزار روستا توسط وزارت تعاون با موفقیت در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم از ظرفیتهای بخش تعاون کشور در ایجاد مشاغل روستایی و عشایری بهره ببریم.

وی با بیان این که ۵۲ درصد تعاونی‌های کشور در بخش تولید مشغول فعالیت هستند، افزود: تعاونی‌های تولیدی درحوزه‌های کشاورزی و صنعت و در گرایش‌های مختلفی از جمله دام و طیور، شیلات،‌باغبانی ، زراعت، فرش و صنایع دستی و عمران فعالیت می‌کنند و از این جهت در تولید ملی کشور نقش اثرگذاری دارند.

مدیرکل تعاونی‌های تولیدی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آمار تعاونی‌های تولیدی در کشور بیشترین میزان اشتغالزایی را مربوط به تعاونی‌های تولیدی دانست و گفت: بر اساس ‌آمارها، ۴۸ هزار شرکت تعاونی تولیدی مشغول فعالیت هستند که از این تعداد، تنها ۱۶ هزار و ۵۰۰ تعاونی در بخش صنعت، ۲۲ هزار و ۵۰۰ تعاونی در بخش کشاورزی و ۱۲۰۰ تعاونی در بخش معدن فعالند.

محمدی اشتغالزایی را اصلی‌ترین ویژگی تعاونی‌های تولیدی برشمرد و تصریح کرد: ۴۰ درصد اشتغال کشور در حوزه تعاون، مختص تعاونی‌های تولیدی است و نزدیک به ۶۸۰ هزار فرصت شغلی توسط تعاونی‌های تولیدی ایجاد شده است.

بر اساس آمارها بیش از ۵۵ درصد اشتغال ایجاد شده در سالهای اخیر متعلق به تعاونی‌های تولیدی بوده است.در حال حاضر ۱۰۸ تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در کشور وجود دارد که ۵۴۸۰ واحد صنعتی را تحت پوشش خود درآورده اند.ایجاد تعاونی‌های تولیدی و اشتغالزا در مناطق محروم و ارتقای جایگاه تعاونی‌های تامین نیاز تولید کنندگان از جمله برنامه‌های وزیر تعاون،کارو رفاه اجتماعی در بخش تعاون اعلام شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید