فضای تفرجگاهی در پایتخت بیشتر می شود

  • اجتماعی
  • سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۱۸:۰۲
    کد خبر :991700
شهردار

نشست بررسی تفاهم‌نامه با محوریت پارک پردیسان میان شهرداری تهران و سازمان حفاظت از محیط زیست با حضور علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران و علی سلاجقه؛ رییس سازمان حفاظت محیط زیست و برخی از مدیران دو مجموعه  برگزار شد.

در ابتدای این نشست سلاجقه با اشاره به چالش‌های زیست محیطی پایتخت گفت: اگر از شهر تهران آلودگی هوا و ترافیک را کم کنیم تهران در زمره زیباترین شهرهای دنیا قرار می‌گیرد. در دولت مردمی نیز رویکرد ما برای حل مسائل زیست محیطی یک رویکرد عملیاتی است، به همین جهت در تعامل با شهرداری تهران نیز به دنبال بازکردن گره‌ها هستیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اهمیت پارک پردیسان نیز تصریح کرد: پارک پردیسان به مساحت 280 هکتار در قلب شهر تهران قرار دارد، هنگام ساخت پارک طرح‌ریزی شده بود وضعیت زیست محیطی قاره‌های زمین در این منطقه شبیه سازی شود.

وی افزود: طرح جامع توسعه پارک پردیسان دارای پیوست فرهنگی نیز است زیرا هدف از توسعه پارک ایجاد آگاهی و فرهنگ سازی ‌در رابطه با مسائل زیست محیطی است. در همین رابطه جمله «هیچ تفرجی‌ نباید بدون آموزش باشد» شعار ما در پردیسان است.

سلاجقه در پایان تاکید کرد: امیدوارم این نشست منجر به ایجاد الگوی مناسب از همکاری میان دو دستگاه شود. اجرایی شدن طرح نهایی توسعه و شبیه سازی شرایط زیست محیطی قاره‌های دنیا در پردیسان به اعتباری حدود دو میلیارد دلار نیاز دارد.

علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران گفت: اجرایی شدن تفاهم‌نامه با سازمان محیط زیست ظرفیت بسیار خوبی را برای شهر تهران فراهم می‌کند. در همین رابطه لازم است دو مجموعه طی جلسات مختلف به ایده مشترکی در مورد اجرایی شدن جنبه‌های آموزشی و نرم تفاهم‌نامه برسند.

وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مرتبط با پارک پردیسان هم شهرداری می‌تواند کمک کننده باشد و هم می‌توان برای آن سرمایه‌گذار جذب کرد، توسعه این پارک تاثیر بر هویت شهر دارد و از این جهت برای مهم است.

زاکانی در بخش دیگر سخنان خود پیرامون گسترش فضای سبز تهران گفت: از هر جهت قصد داریم فضای تفرجگاهی در شهر را گسترش دهیم، اخیرا نیز با پاکسازی منطقه فرحزاد از معتادین متجاهر این ناحیه از تهران در منطقه 2 تبدیل به یکی از تفرجگاه‌های خوب برای شهروندان خواهد شد.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید